خانه اقتصادی تولید پروپیلن فرصتی جدید برای تحقق اهداف صنعت پتروشیمی

تولید پروپیلن فرصتی جدید برای تحقق اهداف صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical-industry

مرجع پلیمر در بازار ایران: رییس هیئت مدیره هلدینگ تاپیکو گفت: با ایجاد زیر ساخت های لازم برای تولید پروپیلن فرصتی جدید برای تحقق اهداف صنعت پتروشیمی فراهم می شود و به عنوان عامل اصلی توسعه صنایع میانی، پایین دستی، اشتغال و باعث جذب سرمایه گذاری می شود.

petrochemical-industry

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و با تمام بخشهای صنعت در ارتباط است و باید تمام ارکان اقتصادی کشور از این صنعت ارزشمند و سود آور حمایت کنند.

پیوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تولید پروپیلن نسبت به تولید اتیلن در کشور کمتر است و بیشتر صنایع پایین دستی پتروشیمی که توسعه‌ آنها را هدف قرار داده‌ایم، نیازمند پروپیلن هستند تولید بیشتر این محصول مورد توجه بیشتری قرار گرفته است .

وی با اشاره به روش های اقتصادی  تولید پروپیلن  در ایران گفت: یکی از این روش ها تولید متانول از گاز طبیعی و پس از آن تبدیل متانول به پروپیلن است که در کشور بیشتر از این روش استفاده می شود.

محدودیت تکنولوژی تبدیل پروپان به پروپیلن

روش دیگر تبدیل پروپان به پروپیلن است، اما این روش تولید در کشور به کندی پیش می رود. این در حالی است که کشورهای دیگر مانند چین با واردات پروپان اقدام به تولید پروپیلن می کنند اما در ایران که در هر فاز پارس جنوبی 500 هزار تن پروپان تولید می شود به جای استفاده از این روش و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، پروپان تولیدی صادر می شود.

البته مانع اصلی برای تولید پروپیلن از این روش آن است که تکنولوژی به آسانی در اختیار ایران قرار نمی گیرد اما از آنجا که پروپیلن ماده با ارزشی است می توان با رایزنی با شرکت های صاحب تکنولوژی این امکان را برای ایران بوجود آورد زیرا برای اروپایی ها نیز تولید پروپیلن اهمیت دارد.

وی ادامه داد:بنابراین باید تولید پروپیلن از پروپان  بایدمورد توجه باشد. البته لازم است تا وضعیت سرمایه گذاری در این بخش نیز مدنظر قرار گرفته شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است