خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رشد 2% معاملات هفته گذشته محصولات پلیمری در بورس کالا

رشد 2% معاملات هفته گذشته محصولات پلیمری در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical product

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت ها در بازار آزاد پلیمرها هنوز هم  از نظر فعالان بازار بسیار بالاست و همین ویژگی موجب شده تا انتقاداتی به این بازار وارد شود. عدم توان برخی از از شرکت ها در صنایع پایین دستی محصولات پتروشیمی برای تأمین نیازهای خود یکی از دلایل اصلی انتقادات محسوب شده اگرچه با توجه به قیمت های بالای موجود توان خرید شرکت ها  کاهش یافته است. از سوی دیگر قیمت های بالای موجود موجب شده تا حجم تقاضا در بورس کالا به شدت افرایش یابد که همین امر به معنی عدم تأمین نیاز شرکت های مصرف کننده برجسته و اصلی از عرضه های بورس کالاست.

تمامی این موارد در حالی خودنمایی می کند که در 3 هفته اخیر به نسبت دو هفته قبل از آن حجم عرضه ها و حجم معاملات در بورس کالا کاهش یافته که به عدم تغذیه کافی بازار منجر شده است آن هم در وضعیتی که التهاب قیمتی واقعیتی است که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

رشد 2% معاملات محصولات پلیمری

در بازار پلیمرهای بورس کالا در هفته گذشته شاهد رشد 1.99 درصدی حجم معامله پلیمرها بودیم و بیش از 64 هزار تن از انواع مختلف پلیمرها مورد داد و ستد قرار گرفت. این در حالی بود که رشد معاملات در کنار کاهش عرضه‌ها به ثبت رسیده که به معنی تلاش برای خرید حداکثری در این بازار است. در طول هفته گذشته به نسبت هفته پیش از آن حجم عرضه ها نزدیک به 3 درصد کاهش یافت اگرچه رقم عرضه موجود یعنی رقمی بیش از 70 هزار تن به تأمین نیاز بازار منجر نخواهد شد. شاید در شرایط عادی بازار عرضه بیش از 70 هزار تن بتواند برای بازار کافی باشد ولی در اوضاع فعلی و روند ملتهب قیمت ها نیاز به افزایش عرضه ها به شدت حس می شود اگرچه در هفته های گذشته حجم عرضه های بالاتر از 80 هزار تن نیز به صراحت قابل رهگیری بوده است.

در بازار محصولات شیمیایی هم شاهد کاهش حجم معاملات بودیم که خود یک سیگنال مهم محسوب می شود. در هفته گذشته شاهد کاهش 17.7 درصدی حجم معامله محصولات شیمیایی و ثبت رقم 25 هزار و 467 تن بودیم که کمترین حد در 5 هفته اخیر به شمار می‌رود. این وضعیت عمومی اگرچه تأثیر مستقیمی بر بازار پلیمرها ندارد ولی باز هم یک داده منفی در این بازار محسوب می شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است