خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید دوچرخه های فیبر کربن ارزان قیمت با فناوری چاپ سه بعدی

تولید دوچرخه های فیبر کربن ارزان قیمت با فناوری چاپ سه بعدی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

اغلب وسایل حمل و نقل با بدنه فیبر کربن قیمت نسبتا بالایی دارند اما استارتاپ Arevo نخستین «دوچرخه فیبر کربن چاپ سه بعدی» را تولید کرده که تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد.

Arevo توسط «جیم میلر» و با سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی، چینی و از جمله یکی از زیر مجموعه های سازمان CIA تاسیس شده است.

تولید دوچرخه های فیبر کربن ارزان قیمت با فناوری چاپ سه بعدی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، هدف اصلی از تولید دوچرخه فیبر کربن نمایش قابلیت های فناوری چاپ سه بعدی و نرم افزار این استارتاپ است که امکان تولید قطعات سبک و مقاوم کامپوزیت فیبر کربن را برای صنایعی نظیر فضانوردی، حمل و نقل هوایی و خودروها با قیمت به مراتب کمتر فراهم می کند.

دلیل گران بودن فیبر کربن معمولی این است که کارگران الیاف را حول یک محور چرخانده و آنها را به صورت دستی به مواد چسبناک یا رزین آغشته می کنند. در مرحله بعد برای نفوذ این مواد به الیاف و افزایش هرچه بیشتر استحکام، مواد درون کوره قرار داده می شوند.

Arevo برای غلبه بر این مشکل از بازویی رباتیک برای چاپ شکل سه بعدی قالب دوچرخه بهره می برد. این ابزار رشته های فیبر کربن را از طریق نازل خارج کرده و برای یکپارچه کردن آن ماده ای ترمو پلاستیک را ذوب می کند.

کل این فرایند بدون دخالت نیروی انسانی و طی یک مرحله صورت می گیرد و همین مساله باعث شده هزینه های تولید دوچرخه به زیر ۳۰۰ دلار برسد. میلر درباره برنامه های آتی Arevo می گوید:

از آنجا که هزینه نیروی کار در آسیا به مراتب پایین تر از آمریکا است، احتمالا فرایند تولید را به این قاره منتقل خواهیم کرد. ما از نظر سایز کامپوزیت ها محدودیت نداریم و هر چیزی که مشتری بخواهد از جمله بال یا بخشی از یک هواپیما را تولید خواهیم کرد.

منبع: Digiato

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است