خانه خبر تولید پلاستیک تجزیه پذیر از آب پنیر و خمیر سیب زمینی

تولید پلاستیک تجزیه پذیر از آب پنیر و خمیر سیب زمینی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
سیب زمینی

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): محققان طرحی موسوم به «بیو برد» قصد دارند با استفاده از آب پنیر، و دیگر ضایعات محصولات کشاورزی پلاستیک‌هابی تولید کنند که در طبیعت تجزیه شود.سیب
از این پلاستیکها می توان در ساخت مقواهای لایه لایه یا جعبه بسته بندی، آجر و یا کیف پلاستیکی مواد غذایی استفاده کرد. ماریا بئاتریس کولتلی، متخصص علوم مواد که برای این طرح فعالیت می کند، گفته است که از خمیر سیب زمینی، پلیمرهای قابل تجزیه در طبیعت و آب پنیر در ساخت این مواد استفاده می شود.

تولید پلاستیک تجزیه پذیر از آب پنیر و خمیر سیب زمینی

این روش را می توان در مقیاس صنعتی هم به کار برد. کارخانه ای موسوم به «گسکوین» در میمیزان فرانسه با ترکیب مواد مختلف، مواد لایه لایه کاغذی تولید می کند. هر لایه در حفظ محتوای بسته بندی ها نقش دارد. پلاستیک هایی مانند پلی اتیلن که محفاظ های خوبی هستند،۵۰ سال پیش تولید شدند اما این شرکت به دنبال فرصتهایی برای نوآوری است.

یک مهندس بسته بندی از این کارخانه هم گفته است: «این ماده جدید از زباله، پروتئین و محصولات جانبی کشاورزی ساخته می شود. برخلاف موادی که سرچشمه فسیلی دارند، تولید این ماده تجدید پذیر است. به همین دلیل فکر می کنیم که در آینده این ماده جایگزین مناسبی برای لایه های و ورقه های پلاستیکی خواهد بود

با پژوهش بیشتر می توان این زیست پلاستیک را از این هم بهتر ساخت. یعنی، با حفظ خواص عایق بندی و استحکام مکانیکی آن، مثلاً ضخامت آن را کمتر و کاربرد صنعتی اش را ساده‌تر کرد.

الودی بوینکور، مسوول هماهنگ کننده اين پروژه نیز گفته است: «شکستن این مقوای چندلایه ای غیر ممکن است. حداقل با دست نمی توان این کار را انجام داد. قصد داریم برخی ویژگی هایش، ازجمله هر چه به فرایندهای صنعتی و قابلیت تغییر شکل مربوط می شود، را بهتر کنیم. همچنین باید روند تولید آن را تسریع کنیم و کارهایی هم برای قابلیت تبدیل آن انجام دهیم.»

چرخه پلاستیک

یکی دیگر از مزیتهای این زیست پلاستیک جدید ساده تر شدن فرآیند بازیافت است. تک تک موادی که در مقوای چندلایه ای به کار می برند راحت تر جدا می شوند و می توان آنها را با بازدهی بیشتر مورد بازيافت قرار داد. خصوصیات مکانیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و بازیافت پذیری بهتر، می تواند جای زیست پلاستیک را در زندگی روزمره ما باز کند.

منبع:  http://www.bioboard.eu/2013/05/16/bioboard-to-increase-the-recyclability-of-packaging-materials

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است