خانه تکنولوژيتکنولوژی آزمايشگاه دستیابی به فرمول آزمایشگاهی ساخت نانوكامپوزیت های جاذب رادار

دستیابی به فرمول آزمایشگاهی ساخت نانوكامپوزیت های جاذب رادار

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و دانشگاه پیام نور تهران مطالعه دستیابی به فرمول آزمایشگاهی ساخت نانو كامپوزیتهای جاذب رادار برپایه پلیمرهای رسانا در محدوده های فركانسی متنوع رابا موفقیت انجام دادند.
نعیمه بحری لاله، مجری این طرح گفت: امروزه جذب امواج الکترومغناطیس در ناحیه میکروموج در حوزه‌های تکنولوژی نظامی و مدنی از اهمیت بسزایی برخوردار است و با رشد سریع وسایل الکترونیکی به دانش و موادی نیاز است که امواج مضر را جذب کند و ارزان و مناسب نیز باشد.

وی اضافه کرد: در مهندسی هوا فضا پیشرفت مواد جاذب میکروموج در گستره وسیع طیف الکترومغناطیس بخش عظیمی از تکنولوژی امنیتی را شامل می شود که جهت کاهش رادار بازتابی از سطح هواپیما استفاده می شود.

جاذب‌ امواج الکترومغناطیسی

این پژوهشگر تصریح کرد: مواد نانو به دلیل خواص بی نظیر الکتریکی و مکانیکی گزینه‌های مناسبی برای جاذب‌های امواج الکترومغناطیسی است و کامپوزیت‌های بر پایه مواد نانو می‌توانند کم‌وزن، ارزان و راحت سنتز شوند. با توجه به ماهیت و جایگاه مواد جاذب امواج، سنتز این مواد و بررسی برخی از خواص آنها مدنظر بود که در ابتدا بعد از ارائه تئوری‌های بنیادی جذب امواج الکترومغناطیس، سنتز نانو ذرات فریت کبالت روی و فریت نیکل روی و کامپوزیت‌های آنها در زمینه پلی ­آنیلین با درصدهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

پلیمر
بحری لاله بیان کرد: نتایج آنالیزهای صورت گرفته نشان از تشکیل نانوکامپوزیت پلی‌آنیلین فریت روی-کبالت و پلی آنیلین فریت روی- نیکل داد و سپس کامپوزیت های فوق در ماتریس اپوکسی در درصد وزنی ۲۰ درصد پخش و در قالب مناسب پخت شد.

وی تصریح کرد: خواص جذبی میکروموج کامپوزیت های فوق بوسیله تکنیک بازتاب در محدوده فرکانسیGHZ ۱۲-۸ مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که کامپوزیت های سنتز شده جذب خوبی نسبت به امواج الکترومغناطیس از خود نشان می دهند و از بین کامپوزیت های ساخته شده کامپوزیت حاوی پلی‌آنیلین فریت روی- نیکل ۳۵ درصد کمترین میزان کاهش انعکاس را از خود نشان داد.

گفتنی است، این طرح با حمایت مادی و معنوی صندوق حمایت از پژوهشگران صورت گرفته است و تاکنون یک مقاله در دست چاپ است و یک مقاله دیگر نیز در پنجمین کنفرانس بین المللی نانوساینس و نانوتکنولوژی ارائه شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است