خانه تکنولوژي برگزاری نخستین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی)

برگزاری نخستین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی)

توسط مدیر سایت
0 نظرات
DLP 3d printer

مرجع پلیمر در بازار ایران: دکتر صادق رحمتی مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات، این خبر را در جریان برگزاری نخستین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) اعلام کرد.

رحمتی در این کارگاه آموزشی، توجه به ضرورت گسترش فناوری‌های ساخت افزودنی و جلوگیری از عقب‌ماندگی از رشد سریع تکنولوژی را از جمله برنامه‌های آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد.

وی این کارگاه آموزشی را گام مثبتی در راستای معرفی این فناوری به قشر دانشگاهی و ایجاد بستر مناسبی برای تحقیق و توسعه آن دانست و گفت:«در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان برای تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات خواهیم بود.»

DLP 3d printer

 

بر طبق این گزارش، اولین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) با محوریت‌های مقدمه، مبانی و کاربردهای ساخت افزودنی، اصول و روش‌های ساخت افزودنی و سطوح کاربرد، نقش ساخت افزودنی در مهندسی پزشکی، نقش ساخت افزودنی در مهندسی مکانیک و هوافضا، معرفی نسل جدید کامپوزیتی بایوسازگار و معرفی اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

اهداف کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی)

از جمله اهداف برگزاری این کارگاه که در راستای توسع فناوری‌های پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، می‌توان شناساندن مقدماتی ابعاد مختلف این فناوری که یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری انقلاب چهارم صنعتی است، به دانشجویان، اساتید و متخصصان صنعتی و همچنین زمینه‌سازی برای گسترش هرچه بیشتر و سریع‌تر این علم نوپا در کشور را نام برد.

در این کارگاه پس از تشریح مبانی، اصول و زیربنای فنی این تکنولوژی و سطوح کاربرد آن، کاربردهای آن در زمینه ساخت قطعات پیچیده، پروتزهای پزشکی و مواد زیست‌سازگار شرح داده شد.

همچنین در برنامه جنبی کارگاه، دستگاه پرینتر سه بعدی DLP ساخته شده از سوی آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات رونمایی صورت گرفت و اصول ساخت دستگاه‌های پرینت سه بعدی آموزش داده شد.

در این کارگاه آموزشی از دو دستاورد اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی و مواد کامپوزیتی بیوسازگار PLA رونمایی شد.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است