خانه علمی پژوهشی استفاده از هیدروژل برای چاپ بافت‌های نرم انسان

استفاده از هیدروژل برای چاپ بافت‌های نرم انسان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
HYDROGEL 3D PRINTING

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا: محققان دانشگاه تگزاس نوعی هیدروژل زیست تخریب‌پذیر بسیار منعطف ساختند که امکان چاپ موادی کاملا شبیه به بافت های نرم انسان را فراهم می‌کند.

 

HYDROGEL 3D PRINTING

فناوری زیست چاپ، یک فناوری جدید و رو به تکامل برای تولید بافت‌های جدید با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی است که در آن از سلول‌های زنده برای پرکردن چارچوب بافت‌های موردنظر استفاده می‌شود.
هیدروژل برای چاپ بافت‌های نرم

این ماده جدید امکان تولید انواع مختلفی از بافت‌های نرم انسان ازجمله پوست، عضلات اسکلتی، رگ‌های خونی و عضلات قلب را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین چالش زیست چاپ بافت‌های نرم، مواد اولیه غیرکشسان و شکننده است که نمی‌تواند رفتار مکانیکی بافت‌های نرم انسان را شبیه‌سازی کند.

این هیدروژل متشکل از یک پلیمر زیست تخریب پذیر سه‌جزئی است که از جنس پلی کپرولاکتون، پلی اتیلن گلیکول با دو گروه انتهایی از اکریلات‌ها و یک محلول آبی حساس به نور مرئی ساخته شده است. دو ماده پلی کپرولاکتون و پلی اتیلن گلیکول در ساخت ایمپلنت های مورد تایید سازمان غذا و دارو کاربرد وسیعی دارند و این امر موجب تسریع فرآیند تایید نهایی و تولید صنعتی این هیدروژل می‌شود.

به اعتقاد محققان مهم‌ترین ویژگی این هیدروژل سازگاری آن با ویژگی های بافت‌های نرم بدن انسان است.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Applied Materials and Interfaces منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است