خانه اقتصادی لایسنسورهای اروپایی علاقه‌مند همکاری با صنعت پتروشیمی ایران

لایسنسورهای اروپایی علاقه‌مند همکاری با صنعت پتروشیمی ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical-industry

مرجع پلیمر در بازار ایران: سید رضا نوروز زاده  مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اجلاس مدیران طرح های صنعت پتروشیمی اظهارکرد: در گذشته مدیریت طرح با NPCبود اما پس از خصوصی سازی و شروع پروژه های جدید ، اگر سیاست گذاری متمرکز صورت نگیرد واحدهای پتروشیمی با مشکلات و زیان مواجه می شوند و به ناچار تلاش می کنند جزیره ای مستقل شوند که عملی نیست.

petrochemical-industry

وی با اشاره به تقسیم بندی کارها و ارائه خدمات و یوتیلیتی توسط شرکت هایی چون دماوند، مخازن سبز و مدیریت HSE منطقه، تصریح کرد: در صورتی که مشارکت و همکاری در راستای حل مشکلات صورت نگیرد کشور دچار ضرر جمعی می‌شود. ما می توانیم شرکت ها را رصد و مشکلات را در شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که هم اکنون بیش از60 طرح پتروشیمی در حال اجرا است، تصریح کرد: عمده این طرح ها در دو منطقه عسلویه و ماهشهر اجرا  و به طور کلی حدود نیمی از محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه تولید می شود. عسلویه جایگاه مهمی دارد و اگر مشکلات این منطقه به صورت جمعی حل نشود، هم سرمایه ‌گذار و هم مردم زیان می‌بینند.

اروپایی ها علاقه‌مند همکاری با صنعت پتروشیمی ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به حضور خود در سمینار دو روزه ای در پاریس و به با صاحبان لیسانس، گفت: صاحبان لیسانس مانند UOP علاقه جدی به عقد قرارداد و فروش لیسانس به ایران دارند.

وی یادآور شد: صاحبان لیسانس می‌دانند که ایران برای سرمایه گذاری در منطقه ثبات دارد ؛ چنانچه خودشان اذعان دارند  در ایران می توانندآزادانه فعالیت کنند.

نوروززاده از تصمیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای اخذ لیسانس به صورت متمرکز خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکراتی داشتیم ؛ معتقدیم که مناسب نیست شرکت ها به صورت فردی با لایسنسورها مذاکره کنند، قرارداد ببندند و شرکت بعدی از کپی لیسانس یک واحد دیگر استفاده کند بلکه خرید لیسانس باید به صورت متمرکز صورت گیرد و کسانی که تمایل به استفاده از لیسانس را دارند با پرداخت حق لیسانس از آن بهره‌مند گردند.

نوروززاده  با بیان اینکه برخی می‌پرسند نقش برجام چه بوده است، گفت: در صنعت پتروشیمی نقش برجام به قدری زیاد است که همه فضای کار را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع بیشترین تأثیر برجام متوجه صنایعی چون پتروشیمی است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است