خانه علمی پژوهشی پلیمری که می توان از آن پلاستیک با قابلیت بازیافت بی نهایت، تولید کرد

پلیمری که می توان از آن پلاستیک با قابلیت بازیافت بی نهایت، تولید کرد

توسط مدیر سایت
1 نظرات
infinitely recyclable plastics

مرجع پلیمر در بازار ایران: پلاستیک ها دارای ماندگاری طولانی مدت، استفاده راحت، ارزان و البته اثرات زیست محیطی وحشتناک هستند. اگر چه با بازیافت  می توان تا حدودی این تاثیر را کاهش داد و  اکثر پلاستیک ها  می توانند چند بار بازیافت شوند ولی اثرات آن به اندازه کافی برای محیط زیست مطلوب نیست.

infinitely recyclable plastics

بازیافت پلاستیک به صورت نامحدود

چهار تن از شیمیدانان دانشگاه کلرادو، پلیمر جدیدی را کشف کرده اند که بدون فرایندهای پیچیده و در شرایط سخت آزمایشگاهی و یا استفاده از مواد شیمیایی سمی، قابلیت بازیافت نامحدود دارد.

پلاستیک ابداعی شیمیدان های دانشگاه ‘کلرادو’ در آمریکا بسیاری از خصیصه های پلاستیک های معمول از جمله سبکی، استحکام ، دوام و غیره را دارد، اما این پلاستیک را بر خلاف پلاستیک های معمول می توان به ملکول هایی که بلوک های ساختمانی آن را تشکیل می دهند، تبدیل کرد.

همچنین از آنجایی که ماده جدید ابداعی را به راحتی می توان به مواد مفید پایه ای تبدیل کرد، ارزش آن حفظ می شود و بالقوه می تواند دوباره و دوباره مورد استفاده قرار گیرد.
این رویه ضمن پیشگیری از ورود پلاستیک به محیط زیست، میزان تقاضا برای پلاستیک های جدید را کاهش می دهد.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

1 نظرات

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است