خانه تکنولوژي رنگی که دیوارهای خانه را هوشمند می کند

رنگی که دیوارهای خانه را هوشمند می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
smart Color

مرجع پلیمر در بازار ایران: به تازگی رنگی اختراع شده که دیوارهای خانه را هوشمند می کند. این رنگ به دیوارها قابلیت ردیابی حرکات کاربر و استفاده از دستگاه های الکترونیکی را می دهد.

smart Color
رنگی که امکان بهره برداری متنوع از دیوار را فراهم می کند

محققان دانشگاه کارنگی ملون و مرکز تحقیقات دیزنی این فناوری را ساخته اند. به عقیده آنها این فضای سفید و خالی بی استفاده مانده است. بنابراین آنها سعی کردند به دیوارها قابلیت دهند تا لمس انسان را حس کنند، حرکات او  را دریابند و استفاده از دستگاه های الکترونیکی در فضای موردنظر را رصد کنند.

برای این منظور آنها چسب مخصوص نقاشی را به صورت چهارخانه روی تمام دیوار چسباندند. سپس دو لایه از رنگ رسانا روی آن زدند تا شبکه ای الماس مانند از الکترودها در سطح  دیوار به وجود آید.

سپس چسب ها را از دیوار کندند و الکترودها همچنان به یکدیگر متصل ماندند و در نهایت دیوار را با لایه ای از رنگ لاتکس برای محافظت و زیبایی پوشاندند. روی آن نیز یک صفحه حسگر معمول نصب کردند. آزمایش های محققان نشان داد این شبکه الماس مانند الگوی الکترود عملکرد موثری دارد.

دیوار یا یک صفحه لمسی

به دو شیوه می توان از این دیوار استفاده کرد. نخست به عنوان یک صفحه لمسی. در این وضعیت هرزمان کسی دیوار را لمس کند، انگشتان و دست او حوزه الکترواستاتیک دیوار را به می ریزد. بنابراین می توان از آن به عنوان کلید چراغ های اتاق یاکنترل ترموستات استفاده کرد.

همچنین اگر کاربر به دیوار نزدیک باشد، این سیستم می تواند حرکات آنها را درک کند.

 

مورد استفاده دیگر یک حسگر الکترومغناطیس بزرگ است. در این شیوه دیوار به عنوان یک آنتن بزرگ عمل می کند که سروصدای الکترومغناطیس را از دستگاه های الکترونیکی روشن در اتاق را جمع آوری می کند. چون دستگاه های مختلف سروصدای الکترومغناطیسی متمایزی دارند، این سیستم ظرفیت شناسایی دستگاه های مختلف را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است