خانه علمی پژوهشی تبدیل پارچه های هوشمند به الکترود با استفاده از فرش پلیمری

تبدیل پارچه های هوشمند به الکترود با استفاده از فرش پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
nanocarpet polymer graphen

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه پلی تکنیک تامسک در کار گروهی با همکاران بین المللی خود، موفق به ابداع روشی را برای تغییر و استفاده از گرافن شدند. آنها بدون از تخریب گرافن موفق به ساخت هادی گرما و الکتریسیته نازک به ضخامت یک اتم از جنس گرافن شدند.  با بهره گیری از این روش، محققان توانستند یک پلیمر با ساختار مناسب را با یک اتصال قوی کووالانسی با گرافن تک لایه ترکیب کنند. نتیجه کار “فرش پلیمری” نام گرفت.

nanocarpet polymer graphen

این ساختار بسیار پایدار است و میزان تخرین آن در طول زما ناچیز بوده و قابلیت استفاده و توسعه محصولات الکترونیکی انعطاف پذیر را دارا می باشد.

اگر لایه ای از دی سولفید مولیبدن بر روی این نانو فرش پلیمری افزوده شود، ساختار حاصل تحت تابش نور، الکتریسیته تولید خواهد کرد. این تحقیقات در مجله شیمی مواد C منتشر شده است.

گرافن

گرافن ماده ای از جنس کربن و از دوام بالایی در برابر نور و جریان الکتریکی برخوردار است. این ماده می تواند برای ساخت باتری های خورشیدی، صفحه نمایش گوشی های هوشمند، دستگاه های الکترونیکی نازک و انعطاف پذیر و حتی ساخت فیلترهای آب استفاده شود.

چالش اصلی در استفاده از گرافن، لزوم استفاده از آن در ساختارهای پیچیده برای تضمین موفقیت است. به گفته دانشمندان، گرافن به خودی خود به اندازه کافی پایدار است ولی با سایر ترکیبات ضعیف عمل می کند و برای واکنش با عناصدر دیگر، تا حدودیی تخریب می شود و این اصلاح باعث کاهش خواص مواد به دست آمده می شود.

منبع و متن کامل خبر:

https://www.nanowerk.com/nanotechnology-news/newsid=49952.php

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است