خانه علمی پژوهشی افزایش استحکام و سختی مواد کامپوزیتی در مجاورت پرتوهای فرابنفش

افزایش استحکام و سختی مواد کامپوزیتی در مجاورت پرتوهای فرابنفش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
UV resistance plastic composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه مریلند آمریکا فناوری جدیدی را ابداع کردند که موجب افزایش استحکام و سختی مواد کامپوزیتی در مجاورت پرتوهای فرابنفش می شود. تمرکز اصلی این تحقیق بر کنترل نحوه تعامل مولکول ها با یکدیگر به گونه ای است که تغییر نحوه این تعامل در مقیاس کوچک منجر به تغییرات مورد نظر در مقیاس بزرگ شود.

UV resistance plastic composite

این تکنیک شامل استفاده از پرتوهای فرابنفش برای پیوند دادن مولکول های حساس به نور با عامل های تقویت کننده ای مانند نانوتیوب های کربنی است.

سپس این تقویت کننده ها درون پلیمر تعبیه می شوند. هنگام تابش پرتوهای فرابنفش نوعی واکنش شیمیایی رخ می دهد که موجب بهبود پیوند بین پلیمر و عامل تقویت کننده می شود. به گفته محققان، این فرآیند شیمیایی برای مجموعه بزرگی از پلیمرها و مواد تقویت کننده قابل استفاده است.

مواد کامپوزیتی حاصل

کامپوزیت به دست آمده با استفاده از این فناوری پس از 5 دقیقه تابش پرتوهای فرابنفش 93 درصد سخت تر و 35 درصد مستحکم تر از قبل می شوند.

انگیزه محققان از انجام این تحقیقات تولید ساختارهای جدیدی برای هواپیماهای دارای بال متحرک، از جمله بالگرد است که در گذشته طرح آنها ارائه شده؛ اما به دلیل محدودیت مواد کامپوزیتی موجود، تولید آن ها غیرممکن بوده است

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advanced Materials Interfaces منتشر شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است