خانه تکنولوژي ساخت پرینتر 4 بعدی برای تولید مواد ارتجاعی

ساخت پرینتر 4 بعدی برای تولید مواد ارتجاعی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
4d Printing

مرجع پلیمر در بازار ایران: به علت استفاده روز افزون از دستگاه‌های پرینتر سه بعدی، محققان موسسه فناوری “جورجیا” در جهت توسعه این دستگاه برآمده‌اند و یک دستگاه پرینتر 4 بعدی ساخته‌اند که قابلیت ارتجاعی بسیار بالا دارد و تکنیک‌های چاپ سه‌بعدی را ترکیب می‌کند.

چاپ سه بعدی یک فناوری است که به نظر می‌رسد پتانسیل این را دارد که با استفاده از ابزارهای مختص خود بسیاری از بخش‌های صنعت را پوشش می‌دهد.

با اینکه این فناوری هنوز نوپا است، ولی موارد استفاده این فناوی بیش از حد تصور ماست.

پرینتر 4 بعدی

در همین راستا، یک تیم تحقیقاتی از موسسه فناوری “جورجیا” به رهبری پروفسور جری کیو، استاد این دانشگاه یک دستگاه پرینتر 4 بعدی ساختند که چند ماده را در یک دستگاه چاب 3 بعدی ترکیب می‌کند.

کیو درباره اهداف این پروژه گفت: هر فناوری چاپ محدودیت های خودش را دارد. ما فناوریهای چاپ سه بعدی را در قالب یک پلتفرم جمع کردیم. جزئیات طرح، ساخت و آزمایش این چاپگر سه بعدی در مقاله ای تحت عنوان “چاپ سه بعدی مواد پلیمری به شدت ارتجاعی، با توان حفظ شکل و خود ترمیمی به منظور چاپ چهار بعدی” در تاریخ 28 فوریه 2018 در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces به چاپ رسید.

هدف آنها از توسعه این فناوری استفاده از آن در حوزه “نرم افزارهای کاربردی”، “ابزارهای پزشکی هوشمند” و “ابزارهای الکترونیکی منعطف” است.

این تیم تحقیقاتی جوهر مخصوصی تولید کردند که حاوی “پلیمر بلوری نیمه رسانا” و “اورتان دی اکریلات” است. این جوهر این قابلیت را به دستگاه می‌دهد که فرآیند “پرینت” را با قابلیت ارتجاعی بالا و “شبکه متخلخل پلیمری” انجام دهد.

این “الاستومر”(پلیمری که قابلیت ارتجاعی دارد‍) غنی از پلیمر، تا 600 درصد اندازه اصلی خود قابلیت کشش و انعطاف دارد که موجب می‌شود این مواد هم قابلیت “خود ترمیمی” داشته باشد و به هر شکلی درآید و هم شکل اصلی خود را حفظ کند.

لازم به ذکر است این ویژگی، گامی ضروری در جهت چاپ کامل 4 بعدی است.

این پروژه با حمایت “نیروی هوایی آمریکا” صورت گرفته است و هنوز نمونه اولیه آن ساخته شده است.

کیو اظهار کرد که در ساخت این دستگاه 350 هزار دلار هزینه شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است