خانه تکنولوژي ترکیب نوآورانه نور خورشید و هیدروژل هابرای تولید آب قابل شرب

ترکیب نوآورانه نور خورشید و هیدروژل هابرای تولید آب قابل شرب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Graphen-film-water
مرجع پلیمر در بازار ایران: از آنجایی که دستیابی به آب آشامیدنی سالم در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه کمیاب است، فناوری جدید محققان دانشگاه تگزاس می‌تواند سالانه از ده‌ها هزار مرگ و میر پیشگیری کند.
این فناوری پیچیده ولی ارزان قیمت است و از انرژی خورشیدی محیط برای تبخیر آب و حذف ناخالصی‌ها استفاده می‌کند.
Graphen-film-water
این ابزار جدید تصفیه کننده با ترکیب چند ماده هیبرید ژل-پلیمر که دارای هر دو خصیصه هیدرولیکی (جذب آب) و نیمه هادی (جاذب خورشیدی) هستند، کار می‌کند.
ساختار نانویی این ژل‌ها باعث می‌شود که با استفاده از انرژی خورشیدی کمتر و بدون استفاده از مجموعه پیچیده‌ای از ابزار‌های نوری که دستگاه‌های موجود برای متمرکز ساختن نور خورشید از آن‌ها استفاده می‌کنند، بخار آب بیشتری تولید شود.
محققان برای آزمایش این دستگاه از آن برای شیرین کردن آب شور دریای مرده که هشت تا ۹ برابر شورتر از آب اقیانوس‌ها است، استفاده کردند.
آن‌ها نتیجه آزمایش این دستگاه را موفقیت آمیز عنوان کردند و اظهار داشتند که آب آشامیدنی تولیدی ناشی از این دستگاه تمامی استاندارد‌های قابل قبول آب آشامیدنی سازمان بهداشت جهانی و سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا را داراست.
هیدروژل‌ چیست؟
هیدروژل‌ها دسته‌ای از مواد پلیمری با ساختار شبکه‌ای (پیوندهای عرضی فیزیکی یا شیمیایی) هستند که قابلیت تورم و جذب آب بالایی دارند. این خصوصیت هیدروژل‌ها را از سایر پلیمرها متمایز می‌سازد. پیوندهای عرضی فیزیکی می‌توانند بوسیله درهم گره خوردگی زنجیرها، ایجاد بلور در ساختار پلیمر یا برهمکنش‌های ضعیف مثل پیوند هیدروژنی یا واندروالسی تشکیل شوندکه در شکل زیر نمایی ازاین پیوند ها دیده می شود.
نتایج این مطالعه در مجله Nature Nanotechnology منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است