خانه تکنولوژي نوار نقاله جدید که از عضلات مصنوعی ساخته شده از پلیمر سیلیکون استفاده می کند

نوار نقاله جدید که از عضلات مصنوعی ساخته شده از پلیمر سیلیکون استفاده می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Conveyor by Muscles Made of Silicone Polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: Stefan Seelecke و تیم مهندسان همکار ایشان در دانشگاه سارلند با استفاده از عملگرهایی از جنس عضلانی مصنوعی ساخته شده از پلیمر سیلیکون، طراحی نوار نقاله خود را بهینه سازی کنند به شکلی که خود را بر اساس اندازه، وزن و سرعت مطلوب برای انتقال مواد، تطبیق می دهد. این فن آوری با استفاده از عضلات مصنوعی مبتنی بر پلیمر سیلیکون برای انتقال انواع مواد جامد شامل انواع مواد غذایی و مواد فلزی کوچک، قابل استفاده می باشد.

 

 

با بهره برداری از خواص پلیمرهای فعال الکترومکانیکی، تیم تحقیقاتی زاربروکن، عملگری (Actuator)  را ساخته که در فواصلی زیر کمربند نقاله نصب می شوند. انقباض های عضلات مصنوعی، سبب حرکت مواد را  روی نوار نقاله می شود. این عضلات همچنین امکان کارکرد سنسوری داشته و می توانند وزن مواد حمل شده را تشخیص دهند.

انعطاف پذیری مدل جدید

نوار نقاله های لرزشی در کارخانجات تولیدی مختلفی برای انتقال اقلام کوچک شامل انواع قرص ها، پیچ ها، اجزای الکتریکی و غیره  مورد استفاده قرار می گیرند. در تسمه نقاله ارتعاشی معمولی،انتقال مواد به جلو با استفاده از ابزار ویبراتور (موتورهای الکتریکی مجهز به توده های چرخشی غیر متعادل) انجام می شود یا از حرکت چرخشی افقی (پیشرفت آهسته، بازگشت سریع) برای حرکت مواد به جلو، استفاده می کنند و  قادر به انعطاف پذیری بر اساس کالاهای حمل شده نیستند.

 

منبع:

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2018-03/su-nca032718.php

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است