خانه تکنولوژي ثبت اختراع فورد برای ساخت سرسیلندر پلیمری

ثبت اختراع فورد برای ساخت سرسیلندر پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Composite Cylinder Head

مرجع پلیمر در بازار ایران: گرایش به تولید انبوه خودروهای الکتریکی همچنان در حال گسترش است و  تولید کنندگان در حال تقسیم دانش برای چگونگی ادامه محصولات آینده هستند. از یک طرف، آنها باید با روند بازار و تکنولوژی، به فکر تغییر باشند و از سوی دیگر، اطمینان از اینکه محصولات موجود در مسیر بهبود قرار داشته باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این بدان معنی که ضمن حفظ موتور احتراق داخلی. آن را سبک تر، کارآمد تر و نوآورانه باز طراحی کنند.

انتشار  پرونده ثبت اختراع فورد با عنوان “سر سیلندر پلیمری”

استفاده از  پلاستیک رزین در تولید  محصولات مختلف در حال گسترش است و تولیدکنندگان راه های ارزان تری را برای تولید قطعات وسایل نقلیه در عین حفظ ساختار کلی آن، پیدا کردند. اکثر قطعات در خودروها به صورت قالبی تولید می شوند و استفاده از مواد کامپوزیتی به طور معمول و بدون محدودیت در اجزای غیر حیاتی خودرو در حال گسترش می باشد، اما جنس قسمت های اصلی از جمله سر سیلند و بلوک سیلندر همیشه از فلز بوده است.

سر سیلندر با ساختار داخلی فلزی

در خواست ثبت اختراع فورد، سر سیلندری از جنس پلیمر که ساختار داخلی آن فلزی (چدن) است را تشریح می کند. اجزای خاصی از قبیل اتاق های احتراق بالا و … بخشی از این ساختار است که باید از فلز ساخته شود زیرا این مناطق تحت تاثیر مستقیم گرما و فشار ناشی از فرایند احتراق قرار می گیرند.

فورد در حال حاضر در حال کار بروی کامپوزیت ها برای توسعه یک مولد نیرو از مواد غیر فلزی است. در سال 2016، فورد یک موتور 1.0 لیتری EcoBoost را معرفی کرد که سر سیلندری از جنس فیبر کربن بهره می برد و وزن کلی موتور 15٪  در آن کاهش داده شده بود.

اگر چه به نظر می رسد این تکنولوژی در دوران کودکی خود باشد، اما موضوع جالب و قابل تاملی است.

منبع:

http://www.thedrive.com/tech/19601/ford-has-patented-a-polymer-composite-cylinder-head

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است