خانه اقتصادی همکاری عربستان و بریتانیا در ساخت بزرگترین مجموعه تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی جهان

همکاری عربستان و بریتانیا در ساخت بزرگترین مجموعه تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی جهان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical-industry

مرجع پلیمر در بازار ایران: غول نفتی عربستان سعودی، آرامکو و شرکت پتروشیمی سابک عربستان در تاریخ پنجشنبه 17 اسفند ماه از عقد قراردادی با گروه ارائه دهنده خدمات انرژی بریتانیایی وود (Wood Group) برای ساخت و توسعه بزرگترین مجموعه یکپارچه تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی (COTC) جهان در عربستان خبر دادند.

petrochemical-industry

گروه وود مجری این پروژه 20 میلیارد دلاری

بر اساس این گزارش ، گروه وود این مجموعه 20 میلیارد دلاری را توسعه می دهد و خدمات طراحی، مهندسی پایه و مدیریت پروژه این طرح را در طول کلیه عملیات مهندسی، تامین تدارکات و فازهای ساخت و ساز بر عهده دارد.

این گروه همچنین متعهد به توسعه مجموعه یادشده خواهد بود که انتظار می رود روزانه 400 هزار بشکه و سالانه 9 میلیون تن محصولات شیمیایی و مواد نفتی پایه (base oils) را فرآوری کند.

این توافقنامه با دیدار محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی، از بریتانیا همزمان شد. تفاهمنامه یادشده همچنین به دنبال امضای یادداشت تفاهم سعودی آرامکو و سابک در ماه نوامبر سال 2017 میلادی برای مشارکت در توسعه این مگاپروژه، به امضاء رسید.

محدوده این قرارداد بیشتر شامل نهایی سازی پروژه، انتخاب تامین کننده فناوری های مورد نیاز، به روز سازی جنبه های اقتصادی طرح و اجرای عملیات طراحی و مهندسی پایه است.

امین ناصر، رئیس و مدیر عامل سعودی آرامکو، می گوید: سرمایه گذاری اخیر به عربستان سعودی این امکان را می دهد تا مطابق برنامه راهبردی خود، بیشترین بازگشت را از سرمایه گذاری در منابع هیدروکربنی داشته باشد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است