خانه علمی پژوهشی استفاده از پلیمرها برای تعیین دقیق محل تومور سرطانی

استفاده از پلیمرها برای تعیین دقیق محل تومور سرطانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
سرطان

مرجع پلیمر در بازار ایران: در تلاش برای شناسایی دقیق محل تومور، محققین مرکز پزشکی باپتیست ورکس، نانوذرات فلورسنت که قادر به یافتن تومورها هستند را تولید کرده و از نور به وجود  آمده توسط این ذرات برای تمرکز گرما برای تخریب سلول های سرطانی استفاده می کنند.

مطالعه ای که در آن از این نانوذرات برای قرارگیری و مهار سرطان پستان در موش ها استفاده شده است در شماره جاری مجله ACS Applied Materials و Interfaces منتشر شده است.

سرطان

نانوذرات پلیمری

نیکول لوویا-پولیاچنکو، استاد دانشکده جراحی پلاستیک و ترمیمی گفت: “نتیجه غیر منتظره بود و نانوذرات بدون هیچ گونه عامل هدفگذاری موضعی، به طور موثر به تومورها متصل شدند” “دستیابی به سطوح بالای H-DAPP درون تومور به منظور مشاهده آن، مزیتی برای شناسایی دقیق محلی که نور باید برای تولید گرما و کشتن سلول های سرطانی استفاده شود را فراهم می کند.”

گروهی از محققان نانوذراتی را برای تشخیص تومورها یا حمل دارو توسعه داده اند و تیم دیگر پلیمرهایی را ساخته اند که نور مادون قرمز را به شدت جذب و گرما تولید می کند. او گفت: “ساخت نانوذرات جدید که از ترکیب پلیمر مولد گرما با پلیمری که نور منتشر می کند و می تواند برای تشخیص و در صورت لزوم درمان با گرما استفاده شود ، بسیار هیجان انگیز بود.”

H-DAPP ها از پلیمرهای هدایت الکتریکی ساخته شده اند و قطر آنها کمتر از 100 نانومتر (0.00000393701 اینچ) است. اندازه کوچک و ترکیب نرم آنها باعث می شود که آنها از طریق جریان خون به تومور سفر کنند.

لووی-پولیاچنکو گفت: “پژوهش های بسیار بیشتری لازم است تا اطمینان حاصل شود که H-DAPP ها می توانند به طور ایمن در انسان استفاده شوند.” “اما ما در مورد بررسی استفاده از H-DAPP در انواع دیگر سرطان و در نهایت استفاده در بیماران، مشتاق هستیم.”

منبع : https://www.sciencedaily.com/releases/2018/03/180312155418.htm

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است