خانه اقتصادی تعرفه های امریکا بر واردات فلزات، پیامدهای زیانباری بر صنعت پتروشیمی این کشور دارد

تعرفه های امریکا بر واردات فلزات، پیامدهای زیانباری بر صنعت پتروشیمی این کشور دارد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
India Petrochemical Plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: در صورت تصمیم آمریکا برای محقق ساختن وعده دونالد ترامپ برای وضع تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات محصولات آلومینیومی، تولیدات پتروشیمی انواع پلاستیک، سوخت و محصولات کشاورزی ایالات متحده می توانند هدف عمده تعرفه های تلافی جویانه قرار گیرند و به عبارتی صنعت پتروشیمی این کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار گیرد.

کاهش تقاضای جهانی برای محصولات کشاورزی

اگر دیگر کشورها محصولات کشاورزی ایالات متحده مانند ذرت را هدف قرار دهند؛ این موضوع می تواند تاثیر مخربی بر میزان تقاضا برای اگروکمیکال ها (محصولات شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی) و کودهای شیمیایی داشته باشد. در نتیجه با کاهش تقاضا برای محصولات کشاورزی آمریکا، کشاورزان محصول کمتری می کارند و تقاضا برای تولیدات شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی و کودهای شیمیایی کاهش می یابد.

کال دولی، رئیس انجمن صنایع شیمیایی ایالات متحده (ACC)، در یک جلسه پرسش و پاسخ با سناتور جمهوری خواه، تد کروز، در نشستی که گروه تجاری او در ماه مارس میزبانی می کرد؛ به تشریح چشم انداز پیش روی صنایع شیمیایی و پتروشیمی ایالات متحده در صورت وضع تعرفه های تلافی جویانه پرداخت. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در تاریخ هشتم ماه مارس امسال اعلام کرد که کشورش پاسخی معقول و لازم را در صورت آغاز یک جنگ تجاری مد نظر قرار می دهد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است