خانه علمی پژوهشی پلیمرهای مصنوعی یک عامل دفاعی کمکی برای بدن

پلیمرهای مصنوعی یک عامل دفاعی کمکی برای بدن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Polymer Particle

مرجع پلیمر در بازار ایران: پس از کشف پنی‌سیلین در سال 1928 توسط الکساندر فلمینگ، دو جهش اساسی در علم پزشکی به وقوع پیوست؛ جهش اول درمان بیماری‌های عفونی برای پاکسازی عفونت و جهش دوم شناخت عملکرد بعضی از مولکول‌های طبیعی در باکتری و قارچ جهت کشتن باکتری‌های بیماری‌زا است.

Nano Polymer Particle

دانشمندان معتقدند که تقابل بین انسان و باکتری روزبه‌روز به مراحل خطرناک‌تری نزدیک می‌شود، به‌طوری‌که طبق مطالعات انجام شده توسط محققان انگلیسی سالانه بیش از 700 هزار نفر بر اثر مقاومت آنتی‌بیوتیکی جان خود را از دست می‌دهند.

این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این آمار در سال 2050 به سالانه 10 میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

محققان شرکت IBM که یکی از غولهای دنیای فناوری محسوب می‌شود، با آگاهی از اهمیت این موضوع برای اولین‌بار به طور جدی وارد حوزه تحقیقات پزشکی شده‌اند تا با استفاده از یک روش جدید و انقلابی شبیه به کشف پنی‌سیلین، هر باکتری را با استفاده از مولکول مصنوعی از درون نابود کنند.

پلیمرهای مصنوعی برای کمک به سیستم ایمنی بدن

محققان این شرکت مطالعات خود را با طراحی بدترین سناریوی ممکن، یعنی مبارزه با پنج مورد از مقاوم‌ترین باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک آغاز کردند.

تولید مولکول‌های مصنوعی جهت مقابله با این باکتری‌ها با دو ویژگی تجزیه شدن در بدن پس از انهدام باکتری و عدم ایجاد مسمویت برای کبد و سایر ارگان‌ها در حال انجام است.

جیمز هدریک، یکی از محققان IBM گفت: هدف ما صرفا تقلید از عملکرد سیستم ایمنی بدن است، چرا که ارتش دفاعی بدن پس از شناسایی و هدف‌گیری میکروب‌ها، غشای محافظ سلولی باکتری‌ها را نابود می‌کند.

وی در ادامه افزود: مطالعات بر روی روش‌ ساخت پلیمری‌ با تقلید از سیستم ایمنی جهت مبارزه با میکروب‌های بیماری‌زا  متمرکز شده است. در واقع پلیمرهای مصنوعی یک عامل دفاعی کمکی برای بدن هستند که بدون توجه به مقاومت آنتی‌بیوتیکی، لایه محافظتی باکتری را نابود می‌کنند.

محققان IBM ضمن آگاهی از خطر نابودی باکتری‌ها در جریان خون و احتمال آزاد شدن مواد سمی در بدن، به دنبال طراحی پلیمرهای دارویی جدیدی هستند که باکتری‌ها را از درون نابود می‌کند.

در حال حاضر تمام تحقیقات بر روی موش‌ها انجام می‌شود و محققان امیدوارند تا به زودی مجوزهای آزمایش بر روی انسان را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است