خانه تکنولوژي استفاده از پلیمرها دیگر تنها محدود به اسکناس نیست

استفاده از پلیمرها دیگر تنها محدود به اسکناس نیست

توسط مدیر سایت
0 نظرات
5 Euro with anti fraud polymer ring

مرجع پلیمر در بازار ایران: طرح گنجاندن یک حلقه پلیمر در سکه در کنار نیکل و مس، موفق به کسب جایزه طراحی نوآورانه در رقابت برگزار شده گردید.

امروزه استفاده از مواد پلیمری، خصوصا” در تولید اسکناس های مدرن در حال گسترش می باشد. اما وزرات اقتصاد و دارایی آلمان که پیشتر موضوع تولید سکه‌های ضد جعل  با استفاده از یک حلقه پلیمری را مطرح کرده بود، موفق شد در رده سکه های نوآورانه، جایزه بهترین طرح را کسب کرده و در نهایت جایزه برتر: سکه سال را دریافت کند.

سکه‌های ضد جعل  با استفاده از یک حلقه پلیمری

مجریان این طرح از امنیت بالای این سکه که منجر به کاهش چشمگیر قابلیت جعل آن می‌گردد خبر دادند. حلقه آبی‌رنگ شفاف پلاستیکی حاوی رنگ‌دانه و ویژگی‌های امنیتی است.

محل اتصال حلقه پلاستیکی و فلز به میزان اتصال بین دو فلز در سکه‌های رایج ۱یورویی و ۲یورویی مستحکم می‌باشد. طرح روی سکه شامل تصویر کره زمین بوده که با حلقه پلیمری احاطه شده است. هشت سیاره دیگر منظومه شمسی نیز در انتهای بیرونی سکه نمایان است.

رنگ آبی به عنوان نماد جو زمین انتخاب شده است. همانطور که در کشور آلمان رایج است، در طرف دیگر سکه تصویر یک عقاب به همراه ۱۲ ستاره که نماد ۱۲ عضو اصلی اتحادیه اروپا می‌باشد حک شده است. فرایند طراحی و ساخت این سکه در دانشگاه آخن به مدت ۱۰ سال به طول انجامید.

آلمان در مراسم COTY در روز 3 فوریه در نمایشگاه جهانی پول در برلین آلمان، جوایز خود را دریافت کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است