خانه خبراخبار علمی پژوهشی درک نحوه انتشار سرطان با استفاده از مدل سه‌بعدی

درک نحوه انتشار سرطان با استفاده از مدل سه‌بعدی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققان دانشگاه پردو توانستند با استفاده از پلیمر یک محیط مصنوعی برای بررسی نحوه گسترش سرطان تولید کنند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) از پایگاه خبری ساینس دیلی، در تحقیقات قبلی مشخص شد علت اصلی مرگ و میر بر اثر سرطان، چگونگی انتشار این بیماری در بدن است. یکی از مشکلات اصلی مقابله با این بیماری عدم امکان تعامل با متاستاز و حذف ملزومات گسترش آن است.

ضعف مدل‌های سه‌بعدی

پیش از این مدل‌های سه‌بعدی از محیط رشد و توسعه سرطان ساخته شده است، اما این مدل‌ها از دقت کافی برای آزمایش داروها برخوردار نبوده‌اند.

به همین علت محققان به جای فناوری چاپ سه‌بعدی از فناوری دیگری موسوم به نگارش سه‌بعدی استفاده کردند. برای این منظور یک نگارنده سه‌بعدی ساختند که عملکردی شبیه چاپگرهای سه‌بعدی دارد اما میکروبافت‌های پلیمری را در ابعاد کوچکتر و با دقت بیشتر تولید می‌کند و منافذی را در این ساختارها ایجاد می‌کند که دقیقا مانند بدن فضای کافی را برای ورود سلول‌ها به ساختار پلیمر در اختیار می‌گذارند.

محققان از این ابزار برای تولید ساختاری استفاده کردند که امکان بررسی نحوه گسترش سرطان را به بافت‌هایی از بدن موش‌ها فراهم می‌کند که در حالت طبیعی کمتر مورد حمله سرطان قرار می‌گیرند. محققان با این کار اطمینان یافتند که ابزار جدید می‌تواند محیط سرطان‌پذیر را به درستی شبیه‌سازی کند.

محققان امیدوارند بتوانند این سیستم را به عنوان پلتفرمی برای آزمایش عملکرد داورها مورد استفاده قرار دهند و در مدت کوتاهی نتایج آزمایشات دارویی را با دقت کافی به دست آورند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است