خانه علمی پژوهشیمقالات ژئوممبران، فناوری جدید پلیمری

ژئوممبران، فناوری جدید پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Geomembrane sheet

مرجع پلیمر در بازار ایران: ژئوممبران گونه‌ای از مصالح ژئوسنتتیک می‌باشد که برای عایق‌بندی از آن استفاده می‌شود. این محصول از مواد پلیمری ساخته شده و روند استفاده از آن در پروژه‌های عایق‌بندی به جای سایر محصولات مشابه رو به افزایش است. ژئوممبران نوعی پوشش پلیمری است که برای عایق‌بندی استخرهای خاکی وسیمانی و مخازن ذخیره آب و مواد شیمیایی استفاده می‌گردد. ورق ژئوممبران به طور معمول از جنس پلی‌اتیلن (PE) یا پی‌وی‌سی (PVC) تولید شده و از عمر مفید نسبتاً طولانی برخوردا است. عایق‌بندی ژئوممبران‌ها بالا بوده به طوری که می‌توان گفت تقریباً نفوذناپذیر هستند.

کاربرد و مزایای ورق ژئوممبران

یکی از پوشش‌های عایق پلیمری جدید که روز به روز نیز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مزایای بسیاری برخوردار است، ورق ژئوممبران می‌باشد. از ورق ژئوممبران برای پوشش انواع استخرهای خاکی و یا حتی سیمانی ذخیره آب کشاورزی، استخر دامداری و مرغداری و یا استخر پرورش ماهی استفاده می‌شود.

از مزایای ورق ژئوممبران برای استخر آب می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

  1. کاهش هزینه اجرای استخر ژئوممبران نسبت به استخرهای سنگی، آجری و یا سیمانی
  2. کاهش زمان پوشش‌دهی استخر با ورق ژئوممبران نسبت به استخرهای سیمانی و …
  3. نفوذ ناپذیری و عایق‌بندی بسیار بالای ورق ژئوممبران (تقریباً نفوذ ناپذیر)
  4. ورق های ژئوممبران بصورت رول بوده و با ضخامت های ۱ ، ۱/۵ و ۲ میلیمتر بصورت رول در طول ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر و عرض های ۲ الی ۹ متر تولید می شوند.
  5. مقاوم بودن در برابر سرما ی ۴۰- درجه و نیز ۸۰+ درجه سانتیگراد، مقاوم در برابر رشد جلبک و خزه، شرکت نکردن در واکنش های شیمیایی، کرنش پذیری بالا، مقاوم بودن در برابرنور خورشید، مقاومت بالا در برابر نشست های ناهمگون سازه ها و یا رانش های سطح زمین بر اثر زلزله و اجرای بسیار سریع آنها اشاره نمود.
  6. مقاوم در برابر مواد خورنده
  7. مقاوم در برابر انحلال
  8. مقاوم در برابر تصعید ( خروج مواد پلاستیسایزر از پوشش ژئوممبران بر اثر حرارت )
  9. عمر بسیار بالا ( ورق پس از قرار گرفتن در معرض پس آبهای موجود در مخازن دفن زباله برای مدت ۱۰۰۰۰ ساعت و در دمای ۷۰ درجه همچنان بدون هیچ تغییری سالم مانده اند و به همین دلیل عمر و دوام بالای ۱۰۰ ساله را برای این پوشش ها در مخازن دفن زباله تایین کرده اند.
  10. دارا بودن مقاوت بالای کششی
  11. مقاوم در برابر اشعه

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است