خانه تکنولوژي ساخت کامپوزیتی با استحکام بالا با ترکیب الیاف کربنی، نانولوله‌کربنی و رزین

ساخت کامپوزیتی با استحکام بالا با ترکیب الیاف کربنی، نانولوله‌کربنی و رزین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
highly shock resistant composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت ژاپنی با ترکیب الیاف کربنی و نانولوله‌کربنی و قرار دادن آن در نوعی رزین، اقدام به ساخت کامپوزیتی با استحکام بالا کرده است. این کامپوزیت نسبت به شوک مقاوم بوده و از استحکام کششی بالایی نیز برخوردار است.

highly shock resistant composite

شرکت توهو تناکس (Toho Tenax) موفق به ساخت کامپوزیتی مقاوم در برابر شوک و  با استحکام کششی بالا شده است. این کامپوزیت که از ترکیب الیاف کربنی و نانولوله‌کربنی تشکیل شده در بخش هوافضا کاربرد دارد.

ساخت کامپوزیت با استحکام بالا

این شرکت ژاپنی که به گروه تیجین (Teijin) تعلق دارد، صاحب فناوری الیاف کربنی بوده و در بخش کسب و کار کامپوزیت‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت اخیراً اعلام کرده که کامپوزیت جدیدی با استفاده از نانولوله‌های کربنی تولید کرده است. این کامپوزیت از ماتریکس حاوی رزین تشکیل شده که در آن الیاف کربنی قرار داده شده است. از این کامپوزیت به عنوان ماده واسط به‌منظور تقویت پلاستیک‌ها استفاده می‌شود.

سطح نانولوله‌ها به گونه‌ای اصلاح می‌شود که بتواند به خوبی در ساختار محصول نهایی پخش شود. این کامپوزیت از ترکیب الیاف کربنی و نانولوله‌های کربنی تشکیل شده و به دلیل وجود این ماده، در برابر شوک مقاوم است و استحکام کششی بالایی دارد. از آنجایی که پخش متعادلی از نانولوله‌های کربنی در این کامپوزیت انجام شده، الیاف کربنی از این کامپوزیت جدا نمی‌شوند و مشکل پوسته پوسته شدن در آن دیده نمی‌شود.

گروه تیجین به سرعت در حال توسعه کامپوزیت‌های جدیدی برای استفاده در بخش ورزشی، هوافضا و صنعت سرگرمی است، کامپوزیت‌های سبکی که در برابر شوک مقاوم بوده و استحکام کششی بالایی دارند. استفاده از این کامپوزیت‌ها منجر به کاهش وزن و بهبود عملکرد محصول نهایی می‌شود.

از آنجایی که حوزه‌های مختلف، الزامات ویژه خود را دارند، در نتیجه خواص این کامپوزیت برای کاربردهای مختلف متفاوت است. برای تأمین این نیازهای مختلف، تیجین در حال توسعه فناوری است که در آن ترکیب‌های مختلفی از الیاف کربنی و رزین صورت گرفته تا محصولی با ویژگی مورد نظر به‌دست آید.

معمولاً زمانی که از الیاف کربنی برای تقویت رزین استفاده می‌شود، مشکل پوسته پوسته شدن در محصول نهایی دیده می‌شود که این کار استحکام را کاهش می‌دهد. اما با استفاده از این فناوری می‌توان مشکل پوسته پوسته شدن را رفع کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است