خانه خبر مواد لایه ای جدید با وزن کم و محکم برای کاربرد های خودرویی

مواد لایه ای جدید با وزن کم و محکم برای کاربرد های خودرویی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
موادلایه ای

گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران : یک تیم تحقیقاتی  مجموعه ای از تستهای انقلابی را روی یک ماده لایه ای با هسته ای از فوم سینتکتیک در یک ماتریس فلزی سبک، انجام داده اند.

این تیم به رهبری Nikhil Gupta دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا دانشگاه NYU که با مشارکت کمپانی Deep Spring (واقع در شهر تولدو، ایالت اوهایو ) و آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا این کار را انجام داده اند.

موادلایه ای

شبکه ماتریس فلزی سبک وزن با ترکیب فوم شکل مابین دو لایه بافت کربنی، وزن بسیار سبک قابل انحنا، توانایی برای مقاومت به تغییر شکل و توانایی جذب انرژی را ارائه می دهد.

کاربرد مواد سبک

این مواد در قطارها، کشتی ها، اتومبیل ها و دیگر جاهایی در صنعت که قطعات با وزن کم نیاز است کاربرد پیدا خواهند کرد. این مواد توانایی نگه داشتن نیروی وارد شده حتی بعد از اینکه فشرده می شوند یا خم می شوند را در گستره وسیعی دارند.

فلزهای فومی شکل قدیمی حاوی منافذ پر شده با گاز درون فلز هستند. اگرچه این مورد وزن را کاهش می دهد ولی  آنها همچنین مشکلات خاصی مانند کاهش توانایی کنترل شکل و اندازه منافذ در طی ساخت را باعث می شود.

فوم های فلزی قبلی مابین دو ورقه سخت که استحکام خمشی اضافی را فراهم می آورند قرار دارد این در حالی است که هسته فومی شکل از موادی با توانایی شکل پذیری های بالا و همچنین جذب انرژی فراهم شده است.

تیم Gupta اولین گروهی هست که موفق به اختراع ساندویچ کامپوزیت با هسته ی شبکه ای فلزی فومی شکل شده است. این تیم از نوعی آلیاژ آلومینیوم که با ذرات آلومینای تو خالی پر شده است استفاده کرده است. این مواد بین دو صفحه کربنی قرار میگیرد. مواد لایه ای که این تیم اختراع کرده اند از نظر وزنی سبکتر همچنین سفت تر با جذب انرژی بالا تر نسبت به نمونه های قبلی می باشند. این ویژگی های استثنایی برای پانل های کفپوش خودروها، و دیگر کاربردهایی که خواص خم شوندگی بسیار حیاتی هستند بسیار قابل استفاده هستند.

به گفته Gupta رهبر تیم تحقیقاتی” این کار میتواند در نسل جدیدی از کشتی ها و وسایل نقلیه زمینی برای هر دو بخش نظامی و غیر نظامی نتیجه دهد.”.” قطار ها همچنین می توانند از پنل های سبک و جاذب انرژی که توسط کامپوزیت ساندویچ جدید ممکن می شود بهره ببرند.”

این تیم مطالعات خود را در Materials Science and Engineering چاپ کرده اند

منبع : azom.com

 

 

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است