خانه تکنولوژي طراحی لایه های فایبرگلاس پیوسته برای افزایش مقاومت در برابر خمش و تنش

طراحی لایه های فایبرگلاس پیوسته برای افزایش مقاومت در برابر خمش و تنش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Continuous glass fiber layers composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: طراحی لایه های فایبرگلاس پیوسته برای افزایش مقاومت در برابر خمش و تنش . امروزه کامپوزیت های ترموپلاستی نیمه جامد تقویت شده با فایبرگلاس در بخش های داخلی خودرو در حال استفاده می باشند. برای مثال سیستم های طراحی شده خودروهای آفرود و کراس اور برای افزایش فضای بار با خواباندن صندلی های عقب خودرو  توسط سازندگان خودرو است. ساختاری که اجازه می دهد که پشتی هر صندلی به طور جداگانه جمع شود. این کامپوننت با استفاده از فرایند شکل دادن و تزریق مجدد Tepex dinalite تولید می شود

ویژگی ها

  • Tepex چند وجهی تقویت شده برای بخش بار خودرو در وسایل نقلیه آفرود
  • 40 درصد سبکتر از نمونه فولادی
  • فرآیند کارآمد یک مرحله ای
  • سطح بالایی  از یکپارچگی در کارکرد

Continuous glass fiber layers composite

کاهش بیش از 40 درصد وزن در مقایسه با نمونه فولادی

کاهش بیش از 40 درصد وزن و در عین حال پاس کردن الزامات ایمنی، از ویژگی های اصلی محصول است. جهت گیری لایه های فیبر پیوسته در محصول با ضخامت تنها 2 میلیمتر،امکان تحمل استرس مکانیکی فراهم می کند. این جزء توسط Brose Fahrzeugteile GmbH & Co. KG و با همکاری بخش مواد پیشرفته Lanxess، تولید شده است. Brose این بخش را در سایت خود در کوبورگ آلمان تولید می کند.

استحکام بالا در تصادفات

با توجه به ساختار عملکردی، قسمت نگه دارنده فقط در پشت صندلی عقب نصب شده می شود و به همین علت در معرض نیروهای خمشی و پیچشی مختلفی قرار دارد. لذا برا افزایش مقاومت در برابر سناریوهای مختلف، یک ساختار ویژه چند لبه بروی لایه تقویت شده با الیاف پیوسته شیشه، طراحی شده است. محصول نیمه نهایی دارای هسته ای است که شامل چهار لایه است که هر یک 0.25 میلی متر ضخامت دارند و جهت قرارگیری فیبرها +45 و -45 درجه نسبت به محور طولی محصول و به صورت متقارن مرتب شده اند. این ساختار، نیروهای پیچشی را جذب می کند. در مقابل، نیروهای خمشی توسط دو لایه بیرونی(که 80 درصد از الیاف پیوسته در جهت نیرو قراردارند)، هر قطر 0.5 میلی متر جذب می شوند.

 
فرایندی کارآمد در یک مرحله ای

برای تولید محصول نهایی، محصول نیمه نهایی ابتدا گرم و سپس در قالب تزریق قرار می گیرد و همزمان با تزریق لایه ترموپلاستی تقویت شده با شیشه، شکل دهی آن انجام می شود. در این فرایند علاوه بر افزایش سختی و سایر ویژگی ها، عناصر عملکردی متعددی به صورت یکپارچه بر روی محصول در این مرحله نصب می شود. عناصری مانند مونتاژ بخش نگه دارنده سر، نقاط و اجزاء نصب محصول و بخش های شامل اتصالات پیچی و … نصب شده است. در حالیکه برای نمونه مشابه فولادی، این اجزاء بایستی به طور جداگانه جوش یا پیچ شوند.

منبع: lanxess.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است