خانه اقتصادیگزارش و تحلیل میزان تولید جهانی پلاستیک از سال 1950 تا 2016

میزان تولید جهانی پلاستیک از سال 1950 تا 2016

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Global plastic production from 1950 to 2016

مرجع پلیمر در بازار ایران: مروری بر میزان میزان تولید جهانی پلاستیک از سال 1950 تا 2016 در ذیل ارایه شده است. تولید پلاستیک جهان در سال 2016 حدود 335 میلیون تن بود.

تولید جهانی پلاستیک

پلاستیک ها در انواع وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند و حتی جایگزین مواد دیگری مانند چوب، فلز و شیشه نیز شده اند. به عنوان مثال پلی استر در صنعت نساجی، پلی وینیلیدین کلرید در صنعت بسته بندی مواد غذایی و پلی کربنات برای عینک و دیسک های فشرده، استفاده می شوند.

تولید پلاستیک طی چهار مرحله انجام می شود:

  • بدست آوردن مواد خام
  • سنتز یک پلیمر اساسی
  • ترکیب پلیمر به یک بخش قابل استفاده
  • و در نهایت، قالب بندی یا شکل دادن به پلاستیک

شکل دهی پلاستیک بسیار انرژی بر است و بر اساس اطلاعات ارائه شده میانگین آن بین 62 تا 108 مگازول انرژی بر کیلوگرم می باشد. تولید سیلیکون نیاز به 235 مگاژول در هر کیلو مواد دارد.

در سال 2016 تولید جهانی پلاستیک به 335 میلیون تن رسید که 60 میلیون تن آن تنها در اروپا تولید می شود. چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلاستیک در جهان است که حدود یک چهارم تولید جهانی را تشکیل می دهد. واردات پلاستیک از چین به ایالات متحده به طور مداوم در حال افزایش است و دلیل اصلی آن رشد صنعت پلاستیک چین می باشد که واسطه شرکت های کارآمد تر تولید کننده پلاستیک با کیفیت بالا،  حاصل شده است.

منبع: www.statista.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است