خانه تکنولوژي عرضه پوشش خود تمیزشونده‌ای موسوم به NanoSeptic

عرضه پوشش خود تمیزشونده‌ای موسوم به NanoSeptic

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: نانوتاچ متریالز (NanoTouch Materials) پوشش خود تمیزشونده‌ای موسوم به NanoSeptic را آماده‌ی عرضه به بازار دارد که قابلیت استفاده روی سطح با شکل‌های مختلف را داراست.

مدارس، بیمارستان‌ها و ادارات در آینده نزدیک می‌توانند از مزایای سطوح خودتمیزشونده بهره‌مند شوند. شرکت نانوتاچ متریالز (NanoTouch Materials) اعلام کرد که پوشش خودتمیز شونده جدیدی ساخته که می‌توان آن را روی سطوح مختلف به ویژه وسایل پرمصرفی نظیر دستگیره در قرار داد.
 

مارک سیسون از بنیان‌گذاران این شرکت اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است: «آنچه که ما می‌سازیم پوششی است که روی سطوح مختلف قرار می‌گیرد و می‌تواند سطوح را تمیز نگه دارد. ایجاد پوشش روی سطوح شکل‌دار و منحنی بسیار دشوار است، اما این محصول را می‌توان برای سطوح با شکل‌های خاص نیز به کار گرفت.»

ساختار این پوشش خود تمیزشونده‌

در این پوشش از نانوبلورهای معدنی استفاده شده‌است تا بتوانند واکنش‌های اکسیدکننده ایجاد کرده و بدون نیاز به مواد سمی، فلزات سنگین یا مواد شیمیایی سطح را تمیز نگه دارند. این نانوبلورها با تابش نور مرئی باردار شده و نقش کاتالیست را ایفا می‌کنند. ماحصل فرآیند، شکسته شدن مواد آبی و تبدیل آن‌ها به واحدهای سازنده نظیر دی‌اکسیدکربن است. بنابراین با استفاده از این پوشش می‌توان ترکیبات آلی را در مقیاس میکروسکوپی اکسید کرد.

برای این که NanoSeptic بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، باید ترکیبات آلاینده بزرگ از سطح آن زدوده شود؛ همانند زمانی که برای ضدعفونی کردن سطح لازم است که ابتدا سطح تمیز شود.

از آنجایی که نانوبلور به‌صورت مولکولی به سطح چسبیده است، هیچ ماده‌ی شیمیایی از سطح جدا نمی‌شوند و در واقع این پوشش تاریخ انقضا ندارد. تنها محدودیت موجود در مسیر استفاده از این سطح آن است که نباید از تمیزکننده‌های خورنده برای آن استفاده نمود؛ چرا که به‌صورت فیزیکی موجب آسیب ساختار روی پوشش می‌شود.

این شرکت در حال حاضر در انتظار ثبت پتنت مربوط به این فناوری است، فناوری که در قالب محصولات مختلف برای مصارف متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. مسئولان این شرکت معتقداند که این فناوری برای استفاده در تجهیزات پزشکی، مدارس و شرکت‌های تجاری فعال در بخش نظافت مناسب است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است