خانه اقتصادی استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
سرمایه گذاری

مرجع پلیمر در بازار ایران: عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با تاکید برلزوم استفاده از سرمایه گذاری های داخلی همزمان با جذب سرمایه گذاری های جدید خارجی اظهارکرد: مجموعه بازار سرمایه مکانیسم‌های متعددی از جمله اوراق  سلف، صکوک، اوراق اجاره و سایرابزارها را دارد و با توجه به تدوین آئین نامه‌های عقود اسلامی مشکلی برای تامین مالی با استفاده از این شیوه ها وجود ندارد.

سرمایه گذاری

اهمیت تامین مالی طرح های پتروشیمی

سید حسین سلیمی افزود: طرح های جدید و نیز درحال ساخت پتروشیمی نیازمند منابع مالی عظیمی هستند و برای تامین مالی آنها طرح های پتروشیمی باید دربازار سرمایه پروژه های توسعه ای خود را معرفی و برای تامین سرمایه آن اقدام کنند.

وی افزود:‌ سودی که واحدهای تولیدی از جمله صنایع پتروشیمی برای پروژه‌ها تعیین می‌کنند می‌تواند از ۱۸ تا ۲۰ درصد متفاوت باشد و بسته به رتبه ‌بندی پروژه و ارزآوری که به آن تعلق می‌گیرد می‌توانند نرخ بازده واحد را تعریف و به عرضه عمومی اقدام کنند.

عضو نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ بازار سرمایه می‌تواند با واحدهای تولیدی همکاری کند اما این خود واحدها هستند که باید پروژه خود را تعریف و هزینه مورد نیاز را تعیین کنند  تا براساس نیاز تعیین شده بتوان برای توسعه آن واحد تدابیری اندیشید.

 وی افزود: متاسفانه درحالی که درهمه جای دنیا نیازهای مالی برنامه‌های توسعه‌ای با استفاده از نهادهای مالی بین‌المللی صورت می‌گیرد تولیدکنندگان ما در کشور به این شیوه‌ها عادت نکرده‌اند.

وی افزود:‌ نهادهای بین‌المللی ارزیابی بازده پروژه، شرایط بازار ارز، وضعیت صادرات را به صورت مطالعه شده تعیین می‌کنند و به طور مثال مشخص می‌کنند که ظرف پنج سال مبلغی معین با بهره مشخص برای پروژه مورد نظر امکان بازپرداخت دارد و در شرایطی که بازار و سرمایه‌گذاران خرد و کلان انگیزه و جذابیت حضور در این پروژه را احساس کنند به راحتی به آن پروژه ورود پیدا می‌کنند که پشتوانه آن پروژه هم صادرات است.

عضو نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ با توجه به محدودیت‌های تامین مالی در بانک ها، تولید چاره‌ای ندارد که به بازار سرمایه مراجعه کند که روش های متعددی ازجمله انتشاراوراق صکوک و سلف و نیز، اوراق اجاره و سایر ابزارها را دارد و چپون منابع  بانک ها محدود است از این  روش ها می توان برای ورود سرمایه به صنعت پتروشیمی کشورمان استفاده کرد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است