خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي ساخت کوچکترین ربات پرنده جهان توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد

ساخت کوچکترین ربات پرنده جهان توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کوچکترین ربات پرنده جهان

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : دانشمندان آمریکایی موفق به ساخت یک ربات در اندازه ی حشره های بالدار شده اند کهکوچکترین ربات پرنده جهان با استفاده از بال های فوق العاده نازک خود که 120 بار در ثانیه حرکت می کنند، قادر به پرواز می باشد.
این ربات کوچک با نام RoboBee، توسط محققان علمی دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد ساخته شده که وزنی کمتر از یک گرم دارد و تقریبا هم اندازه با یک سکه ۱ پنی است. بدنه ی آن از جنس فیبر کربن و بال های آن از سرامیک بسیار نازک می باشد. همچنین بال ها، توسط نوعی ماهیچه مصنوعی قدرت گرفته اند که این ماهیچه، از لایه های مواد پیزوالکتریک ایجاد شده است.

RoboBee پرنده، نشان دهنده نقطه اوج بیش از ده سال کار بر روی این پروژه است.

روبرت جِی.وود، محقق اصلی این پروژه گفته است: “این چیزی است که من در تلاش برای انجام آن، به معنای واقعی کلمه در 12 سال گذشته بوده ام.” او می گوید: “ما بارها مجبور به توسعه راه حل ها از ابتدا و برای همه چیز شده ایم. کوچکترین ربات پرنده جهانما یک کار بر روی یک جز را به پایان می رساندیم، اما وقتی که به کار بر روی مرحله بعد می رسیدیم، مشکل جدید بوجود می آمد. این یک هدف در حال حرکت بود.”

سازندگان RoboBee می گویند روباتی از این نوع می تواند در عملیات نجات و بازیابی استفاده شود. واقعا اگر امکان تجهیز RoboBee به یک دوربینی فراهم شود، می تواند یک دستگاه نظارت فوق العاده موثر باشد.

منبع:HARVARD

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است