خانه خبر احداث اولین کارخانه تولید الیاف شیشه در ايران

احداث اولین کارخانه تولید الیاف شیشه در ايران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تولید شیشه

دپارتمان علمی مرجع پلیمر دربازار ایران : قرارداد ساخت نخستین کارخانه تولید الیاف شیشه و همچنین تفاهم نامه توسعه صنایع کامپوزیتی کشور با مشارکت چینی ها و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

مدیر عامل شرکت گسترش الیاف شیشه مرند گفت : قرار است این کارخانه در قالب کنسرسیومی متشکل از شرکت توسعه ای (سی ان بی ام) و شرکت (سی نوما) از چین و شرکت گسترش الیاف شیشه مرند با اعتبار ارزی و ریالی شامل ۴۶۰ میلیون یوان و ۱۰۳ میلیارد تومان و با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزارتن الیاف شیشه در یک دوره زمانی ۲۴ ماهه در شهرستان مرند احداث و بهره برداری از ان اغاز شود.تولید شیشه

داود اجاقی با اشاره به ضمانت ۱۰ ساله این کارخانه افزود : این قرارداد شامل تامین دانش فنی و تکنولوژی، طراحی و مهندسی پایه و تفصیلی، تجهیزات، ساخت و ساز، تاسیس و نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی، ازمایش عملکرد و اموزش خواهد بود.

الیاف شیشه؛ پرکاربرد ترین الیاف در برابر خوردگی

وی با بیان اینکه الیاف شیشه هیچگونه آلایندگی زیست محیطی ندارد و در نوع خود از پرکاربرد ترین الیاف بویژه در برابر خوردگی است، گفت : تولیدات این کارخانه علاوه بر استفاده مستقیم در صنایع کامپوزیت در بسیاری از صنایع دیگر از جمله خودرو و قطعه سازی، ساخت پره توربین های بادی، ساخت انواع شناورها و صنایع ساختمانی کاربرد فراوان دارد.

مدیر عامل شرکت گسترش الیاف شیشه مرند افزود : بر اساس این قرارداد پیمانکار چینی متعهد به تامین ۳۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز کارخانه از داخل کشور است.

وی گفت: با توجه به واردات سالانه حدود ۵۰ هزارتن الیاف شیشه برای مصارف واحدهای مختلف صنعتی، با راه اندازی این کارخانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در داخل تامین خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت (سی ان بی ام) چین هم در مراسم امضا قرارداد ساخت کارخانه تولید الیاف شیشه با اشاره به جایگاه این شرکت در میان ۵۰۰ شرکت برتر دنیا گفت : ما اماده ایم به سرعت پس از امضای قرارداد کار را اغاز کنیم و شرکت (سی نوما) باتوجه به سابقه همکاری با ایدرو و توانمندی که دارد، کارخانه تولید الیاف شیشه را با استفاده از تجهیزات با کیفیت و فناوری روز همچنین خدمات مطلوب در موعد مقرر اجرا و تولید محصول با کیفیت این واحد صنعتی را تضمین می کند.

وی افزود : به عنوان یک شرکت توسعه ای با قدرت از این طرح حمایت می کنیم و امضای تفاهمنامه توسعه صنایع کامپوزیتی هم بیانگر اراده طرفین به توسعه همکاری ها در اینده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است