خانه اقتصادی طرح بازیافت پلاستیک برای کمک به تهیه ویلچر

طرح بازیافت پلاستیک برای کمک به تهیه ویلچر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Recycle

مرجع پلیمر در بازار ایران: بسیاری ازنهادها مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر درحوزه کمک رسانی و بازتوانی به افراد کم توان را برعهده دارند؛ درکنار این نهادهای دولتی و عمومی، نهادهای دیگری مانند تشکل های مردمی و خیریه ها نیز به این امر مقدس مشغول هستند که با انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه ،باری از دوش دولت کم و به افراد نیازمند نیز کمک کنند.

Plastic Recycle

خریداری و تهیه ویلچر از درآمد بازیافت پلاستیک

یکی از این خیریه ها ‘خیریه بازیافت امید’ است. این خیریه از طریق درآمد حاصل از جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی و بازیافت آن‌ها اقدام به خریداری و تهیه ویلچر برای افرادی می‌کند که هنوز از سوی بهزیستی یا نهاد‌های دیگر موفق به تهیه ویلچر نشده‌اند.

طرح جمع‌آوری دربطری‌های نوشابه برای تهیه ویلچرمعلولان که توسط خیریه بازیافت امید ازسال 93 کلید خورد رفته رفته با استقبال مردم مواجه شد.

به طوری که در ابتدا طرح جمع آوری درب بطرهای پلاستیکی تنها 5 دستگاه ویلچر به معلولان شناسایی شده، اهدا شد و رفته رفته جعبه‌های بازیافت برای جمع‌اوری این درب‌های بطری طراحی و در سطح شهر قرار گفت.

مشارکت کنندگان در بازیافت درب پلاستیکی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مجموعه فرهنگی ورزشی، مدارس، شرکت‌های دولتی و خصوصی، مجتمع‌های مسکونی و سوپرمارکت ها به این طرح خیرخواهانه پیوستند و میزان درب‌های جمع‌آروی شده به شدت افزایش یافت.

رفته رفته معلولان درمناطق محروم براساس اولویت شناسایی شده و برای این مناطق 50 دستگاه ویلچراهدا شد.

محمد پرویز حمیدی، مدیرعامل مؤسسه خیریه بازیافت امید گفت: قرارشده که هرفصل 50 ویلچر آماده و تحویل معلولان شود. در سال جاری 180 ویلچر اهدا شده و تا پایان سال به 200 دستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا کنون 20 دستگاه ویلچر به زلزله‌زدگان کرمانشاه اهدا شده و استان‌های سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد نیز تحت پوشش خواهند رفت.

حمیدی گفت: این معلولان یا خودشان به ما معرفی می‌شوند یا از طریق 4 مؤسسه خیریه برای تحویل ویلچرمعرفی می‌شوند. همچنین روش جمع‌آوری به گونه‌ای است که مردم می‌توانند از طریق صفحه اینترنتی مؤسسه به 500 نقطه از شهر برای تحویل در های نوشابه مراجعه کنند.

این مدیرعامل موسسه خیریه گفت: ارزش هر یک کیلو درب نوشابه برابر هزار تومان است که بازیافت می‌شود و با بهای 500 کیلو یک ویلچر تهیه می شود.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است