خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید پایلوت موادی عاری از کبالت برای ساخت الکترود باتری

تولید پایلوت موادی عاری از کبالت برای ساخت الکترود باتری

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت نانووان (Nano One) موفق به تولید پایلوت مواد کاتدی جدیدی عاری از کبالت شده‌است. این مواد کاتدی می‌توانند عملکرد باتری‌های یون لیتیم را بهبود داده و سرعت شارژ را در آن‌ها افزایش دهند.

الکترود باتری

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، استفان کمپبل از شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت بعد از 18 ماه کار، پروژه‌ی توسعه‌ی مواد کاتدی عاری از کبالت را به اتمام رساند. این مواد کاتدی ستونی ولتاژ بالا، برای تولید باتری‌های یون لیتیم قابل استفاده است. این پروژه با حمایت انجمن ملی تحقیقات پشتیبانی شده‌است.
مواد کاتدی ستونی ولتاژ بالا امکان شارژ سریع و ارائه‌ی توان بالا را دارند. چنین موادی برای ساخت کاتدهای مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیم حالت جامد به‌منظور استفاده در خودروهای برقی و ادوات الکترونیکی مختلف مناسب است.
الهه طلائی از محققان شرکت نانووان می‌گوید: «ما در این پروژه به اهداف خود رسیدم و در این مسیر به دستاوردهای قابل توجهی نیز رسیده‌ایم. زمانی که از این مواد کاتدی استفاده می‌شود، عملکرد باتری بهبود می‌یابد. ما در این پروژه موفق به کنترل ابعاد ذرات و ولتاژ خروجی شدیم و همچنین کاتد را برای استفاده در دماهای بالا، پایدار کردیم. تمام این پیشرفت‌ها برای تولید باتری ضروری است. نتایج این پروژه منجر به ثبت دو پتنت شده‌است و در حال حاضر فرآیند تولید این مواد کاتدی نیز در مقیاس پایلوت انجام می‌شود.»
شرکت نانووان با استفاده از کربنات لیتیم یا هیدروکسید لیتیم، اقدام به ساخت کاتدهای با عملکرد بالا می‌کند که این کار مزیت بیشتری نسبت به فناوری‌های رایج دارد. کاهش میزان مصرف هیدروکسید لیتیم که ماده‌ای گرانقیمت است، از جمله مزایای این روش است.
مواد کاتدی ستونی ولتاژ بالا از دیگر کاتدها متمایز است. در این کاتدها از لیتیم، منگنز و نیکل استفاده شده و خبری از کبالت نیست؛ ماده‌ای گران و خطرناک که استفاده از آن مشکلات زیست‌محیطی و سلامتی در پی دارد. این شرکت امکان کنترل ابعاد ذرات را در تولید کاتد پیدا کرده و در نهایت قدرت ذخیره‌سازی انرژی را با ابعاد ذرات مرتبط کرده است.
نانووان یک شرکت کانادایی در حوزه‌ی فناوری‌ نانو است که از مواد نانوساختار برای تولید محصولات در حوزه‌ی باتری استفاده می‌کند.

منبع: nano.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است