خانه خبراخبار علمی پژوهشی افزایش پایداری حرارتی و کارایی پیل‌های پروسکیتی

افزایش پایداری حرارتی و کارایی پیل‌های پروسکیتی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران نشان دادند که افزودن نانوذرات کربنی به پیل‌های پروسکیتی می‌تواند کارایی این پیل‌ها را افزایش داده و پایداری حرارتی در آن‌ها را بهبود دهد.

 پیل‌های پروسکیتی
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، محققان با استفاده از نانوذرات کربنی با میانگین ابعاد 20 نانومتر موفق به افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی پروسکیتی شدند. این نانوذرات مورفولوژی فیلم‌های پروسکیتی را تغییر دادند.
در حال حاضر پیل‌های خورشیدی پروسکیتی به دلیل نسبت جذب نور به تولید الکتریسیته و همچنین پایین بودن هزینه‌ی تولید آن‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.
در مقاله‌ای با عنوان “Carbon Nanoparticles in High-Performance Perovskite Solar Cells” که در نشریه Advanced Energy Materials منتشر شده، آمده‌است که می‌توان نانوذرات کربنی را در پیل‌های خورشیدی پروسکیتی قرار داد.
یکی از محققان این پروژه می‌گوید: «ما دریافتیم که گروه‌های عاملی روی نانوذرات کربنی با اجزای پروسکیت برهم‌کنش دارند که در نهایت منجر به دوام حرارتی بهتر و آبگریزی سطح می‌شود. بعد از افزودن این نانوذرات به پیل، کارایی آن به بالای 18 درصد می‌رسد.»
با افزودن نانوذرات کربنی، این فیلم‌ها ابعاد درشت‌تری پیدا کرده و پایداری حرارتی در آن‌ها افزایش می‌یابد. با این روش کارایی در این سامانه به بیش از 18 درصد رسیده و پسماند آن بسیار کم می‌شود.
فیلم‌های حاوی نانوذرات کربنی بسیار آبگریز هستند. آنالیز NMR نشان داد که پیوندهای هیدروژن میان کاتیون‌های فرمامیدین و گروه‌های عاملی موجود روی نانوذرات کربنی تشکیل می‌شود.
محققان چنین نتیجه‌گیری کرده‌اند که افزودن نانوذرات کربنی موجب تغییر مورفولوژی سطح پیل و افزایش پایداری حرارتی می‌شود.
منبع: nano.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است