خانه خبراخبار علمی پژوهشی این پوست الکترونیکی می تواند خود را ترمیم کرده یا به طور کامل بازیافت شود

این پوست الکترونیکی می تواند خود را ترمیم کرده یا به طور کامل بازیافت شود

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
Strain-sensing polymer skin

در راستای افزایش هر چه بیشتر همخوانی ابزارهای الکترونیک با محیط زیست محققین موفق به توسعه یک پوست الکترونیکی جدید شده اند که می تواند خود را ترمیم کرده و یا به صورت کامل بازیافت شود.

پوست الکترونیکی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، این پوست مصنوعی در واقع از یک فیلم نازک تشکیل شده که مجهز به تعدادی سنسور حساس به فشار، دما، رطوبت و جریان هوا شده است. سه ماده نه چندان گران قیمت در ترکیب با رشته هایی از نانو لوله های نقره این فیلم را تشکیل داده اند.

در صورت پاره شدن این پوست الکترونیکی، می توان با افزودن این سه ماده به محل جدایش دوباره پیوندها میان مواد تشکیل دهنده را در دو طرف پارگی ایجاد و آن را ترمیم کرد. اگر میزان پارگی فراتر از ترمیم باشد، به راحتی می توانید کل این پوست را در محلولی ریخته و مواد اولیه سازنده را برای تولید پوستی جدید استخراج نمایید.

کاربرد های احتمالی پوست الکترونیکی

انتظار می رود روزی از این پوست مصنوعی ترمیم پذیر برای روکش بدن ربات ها، اندام های مصنوعی و تولید پارچه های هوشمند استفاده شود.

در حال حاضر انواع و اقسام پوست های مصنوعی در نقاط مختلف دنیا در دست توسعه قرار دارند. مثلاً‌ انگلیسی ها نمونه ای را تولید کرده اند که می تواند با بهره گیری از مگنت ها، بدون لمس واقعی اشیای مجازی به کنترل آنها بپردازید. یا نسخه تولیدی ژاپنی ها می تواند پیراهن شما را به یک ابزار کنترل بازی های دیجیتال تبدیل کند.

اگر از تمام قابلیت های پوست الکترونیکی مورد بحث گذر کنیم، باز هم قابلیت بازیافت کامل آن به شدت چشمگیر است. فقط در سال ۲۰۱۴ بیش از ۷ میلیارد تن زباله های الکترونیکی در کشور آمریکا تولید شده است. تمام قطعات سخت افزاری از جمله مدارات، ترانزیستورها و کیت ها قابلیت آن را دارند که از چنین مواد بازیافت پذیری تولید شوند.

منبع: Digiato

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است