خانه خبر کم توجهی به صنعت بازیافت در ایران

کم توجهی به صنعت بازیافت در ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت

مرجع پلیمر در بازار ایران: هشت فرآیند تولید پلیمرها و کامپاندها از بازیافت پلاستیک و مواد پلیمری- بازیافت و تولید آهن و فولاد- تولید روغن‌های روان‌کننده و سوخت‌های تقطیری از بازیافت روغن‌های روانکار- بازیافت و تولید کاغذ و محصولات سلولزی- بازیافت و تولید آلومینیوم – بازیافت و تولید شیشه- تولید لاستیک روکش شده، کائوچوی مصنوعی، پودر لاستیک و سوخت‌های پیرولیزی از بازیافت لاستیک و تولید بیودیزل از بازیافت روغن‌های خوراکی در سال ارزش فرآورده‌ای معادل ۱۵.۷ میلیون دلار دارند که زنجیره اشتغال پایدار آنها در حدود یک میلیون و ۲۳۵ هزار نفر است و با کاهش انتشار ۱۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در سال همراه است.

بازیافت

تولید پلیمرها و کامپاندها از بازیافت پلاستیک

فرآیند تولید پلیمرها و کامپاندها از بازیافت پلاستیک و مواد پلیمری به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۴.۶ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۲۰۰۰ تن ارزش افزوده‌ای برابر با ۲.۳ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۲۹۰ هزار نفر در سال دارد و اثر زیست محیطی آن ۹۰ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۹  و کاهش انتشار ۹۴۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.

فرآیند بازیافت و تولید آهن و فولاد ارزش به ترتیب افزوده‌ای برابر با ۴.۲ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن ارزش افزوده‌ای برابر با ۲.۹ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۳۷۰ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست‌محیطی ناشی از آن ۹۰ درصد صرفه‌جویی انرژی GJ/ton۲۷ و کاهش انتشار ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.

فرآیند تولید روغن‌های روان‌کننده و سوخت‌های تقطیری از بازیافت روغن‌های روانکار به ترتیب ارزش افزوده‌ای معادل ۲.۲ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و ارزش افزوده‌ای برابر با یک میلیون و ۵۷۵ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۹۵ هزار نفر در سال دارد و اثر زیست محیطی ناشی از آن ۶۷ درصد صرفه جویی انرژی معادل GJ/ton۱۰ و بازیافت تعویض روغن سوخت برابر با حفظ ۵۳ لیتر نفت خام و کاهش انتشار ۷۸۷ هزار تن انتشار گاز گلخانه‌ای در سال است.

فرآیند بازیافت و تولید کاغذ و محصولات سلولزی به ترتیب ارزش افزوده‌ای معادل ۱.۶ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۹۹۰ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۲۵ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن ۲۸ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۷ و بازیافت هر تن کاغذ حیات ۱۷ اصل درخت و کاهش ۵۵۱ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.

بر اساس اطلاعاتی که اتحادیه صنایع بازیافت ایران در اختیار ایسنا قرار داده است

فرآیند بازیافت و تولید آلومینیوم به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل یک میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۵۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۸۰۰ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۰۰ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن ۹۵ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۲۲۲  و کاهش انتشار ۵ میلیون و ۸۲۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.

 فرآیند بازیافت و تولید شیشه به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۷۲۵ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۵۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر ۵۸۰ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۷۵ هزار نفر در سال دارد که ارزش زیست محیطی آن ۲۶ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۶  و کاهش انتشار ۱۵۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال است.

فرآیند تولید لاستیک روکش شده، کائوچوی مصنوعی، پودر لاستیک و سوخت‌های پیرولیزی از بازیافت لاستیک به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۱.۰۵ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۳۰۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۵۲۵ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۶۵ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن ۴۵ درصد صرفه‌جویی انرژی معادل GJ/ton۴۴  و کاهش انتشار ۶۹۳ تن گاز گلخانه‌ای در سال است.

فرآیند تولید بیودیزل از بازیافت روغن‌های خوراکی به ترتیب ارزش فرآورده‌ای معادل ۲۰۳ میلیون دلار، مقدار پسماندی معادل ۱۵۰ هزار تن، ارزش افزوده‌ای برابر با ۱۲۲ میلیون دلار و اشتغال پایداری معادل ۱۵ هزار نفر در سال دارد که اثر زیست محیطی آن بازیافت هر لیتر روغن خوراکی معادل حفظ ۱.۲ لیتر نفت گاز است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است