خانه اقتصادی هشدار صندوق بین المللی پول درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی جهان

هشدار صندوق بین المللی پول درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی جهان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
اقتصاد

به نقل از مرجع پلیمر ایران، بنا بر اعلام صندوق بین المللی پول، نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال جدید میلادی کاهش می یابد و نرخ رشد اقتصادی چین نیز که در سال ۲۰۱۴ به پایین ترین حد خود طی ۲۴ سال اخیر رسیده بود، همچنان سیری نزولی طی خواهد کرد.

علت این کاهش رشد، رکودی است که در میزان سرمایه گذاری ها بوجود آمده است.

مقامات پکن نیز با وجود اذعان به وجود وضعیت دشوار اقتصادی، سعی دارند از طریق گسترش سرمایه گذاری های عمومی و رشد میزان مصرف، وضعیت کنونی را بهبود بخشند.

در همین راستا، کمیسر اداره ملی آمار چین روز دوشنبه گفت: «در سال ۲۰۱۵ میلادی ما با یک وضعیت دشوار اقتصادی داخلی و بین المللی روبرو هستیم و باید درباره این مشکلات هشدار دهیم. اما همزمان باید پتانسیل های عظیمی را که برای رشد پایدار اقتصاد چین در دراز مدت وجود دارد، ببینیم.»

به گفته صندوق بین المللی پول، حتی سقوط چشمگیر قیمت نفت نیز نتوانسته است شرایط پایداری را برای اقتصاد جهانی بوجود آورد. از ماه سپتامبر تاکنون بهای نفت در بازارهای جهانی به میزان ۵۵ درصد کاهش یافته است.

گفته می شود ایالات متحده آمریکا باید نرخ رشد اقتصادی اش را در سال ۲۰۱۵ میلادی دست کم در سطح ۳.۶ درصد و منطقه یورو در سطح ۱.۲ درصد حفظ کند.

 منبع :پلیم پارت

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است