خانه علمی پژوهشیمقالات عضلات مصنوعی قابل پوشش با ژل‌های PVC

عضلات مصنوعی قابل پوشش با ژل‌های PVC

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PVC gel soft actuator

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان ژاپنی موفق به تولید یک ربات پوشیدنی از جنس ژل PVC  برای حمایت از مفصل ران شخص در حین راه رفتن شده اند.

PVC gel soft actuator

با افزایش سرعت روند پیری در جامعه تعداد زیادی از افراد سالخورده نیاز به مراقبت پس از سکته یا ضربه و ناتوانی‌هایی مربوط به سنین بالا را دارند. فناوری های مختلف، دستگاه ها و روبات‌ها برای کمک به مراقبین به وجود آمده است. در حال حاضر در این پژوهش تیم تحقیقاتی موفق به تولید عضلات مصنوعی نرم، سبک وزن و قابل پوشش شده‌اند.

سیستم پوشیدنی شامل ژل پلی وینیل کلراید (PVC)، الکترودهای مش و ولتاژ اعمال شده است. ژل PVC در بین لایه‌های الکترود قرار گرفته است و هنگامی که ولتاژ اعمال می‌گردد، ژل همانند یک عضله خم و کشیده می‌گردد.

خواص مکانیکی الکتریکی ژل  PVC را می توان برای عضلات روباتیک مصنوعی استفاده کرد. توانایی افزودن ولتاژ به ژل PVC به ویژه برای حرکاتی با سرعت بسیار بالا جذاب است و ژل با سرعت بسیار بالا فقط چند صد ولت حرکت می کند.

این عضله مصنوعی قابل پوششش به حرکت طبیعی، افزایش طول گام و کاهش فعالیت عضلانی در حین راه رفتن در طول خط مستقیم کمک می‌کند. محققان همچنین دریافتند که تنظیم شارژ می تواند میزان کمک مورد نیاز را فراهم کند.

در ادامه، محققان قصد دارند یک ژنراتور رشته ای با استفاده از ژل PVC ایجاد کنند که به طور بالقوه منجر به توسعه پارچه‌ای می شود که راحت تر بتواند عضلات را کنترل کند.

لینک فیلم:

https://www.aparat.com/v/ZosL7

دانلود کامل مقاله عضلات مصنوعی قابل پوشش با ژل‌های PVC:

PVC gel soft actuator-based wearable assist wear for hip joint support during walking

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است