خانه تکنولوژي ساخت پلیمر رسانا با استفاده از نانولوله‌های کربنی و ذرات کربن بلک

ساخت پلیمر رسانا با استفاده از نانولوله‌های کربنی و ذرات کربن بلک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
conduct polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان با استفاده از نانولوله‌های کربنی و ذرات کربن بلک موفق به ساخت پلیمر رسانایی شدند که با کشیده شدن هدایت الکتریکی آن تغییر نمی‌کند. این پلیمر رسانا برای ساخت باتری انعطاف‌پذیر به کار گرفته شده‌است.

conduct polymer

پژوهشگران کره‌ای نشان دادند که می‌توان باتری‌هایی قابل کشیدن ساخت که از ایمنی کافی برای استفاده در ادوات پوشیدنی برخوردار باشند.

پلیمر رسانا

یک تیم تحقیقاتی از مؤسسه‌ی ملی علم و فناوری اولسان پلیمری ساختند که از هدایت الکتریکی برخوردار است. این پلیمر به‌گونه‌ای طراحی شده که در اثر کشیده شدن، هدایت خود را از دست ندهد، بلکه امکان ایجاد جریان توسط این کامپوزیت وجود دارد و می‌توان از آن به‌عنوان الکترود در باتری یون لیتیم استفاده کرد. این اولین باری است که باتری با قابلیت کشیده شدن ساخته می‌شود که از ایمنی بالایی برخوردار است.

در حال حاضر برای ساخت باتری‌ در ادوات الکترونیکی پوشیدنی، از برخی ترکیبات رسانا استفاده می‌شود که درون پلیمر قرار داده می‌شود. اما زمانی که این پلیمر کشیده می‌شود، هدایت الکتریکی کاهش می‌یابد که دلیل آن جدا شدن اتصالات در حین کشیده شدن است.

برای تولید این کامپوزیت پلیمری از نوعی انگور برزیلی الهام گرفته شده‌است. در این باتری نانولوله‌های کربنی سیلندری شکل و کربن بلک استفاده شده که ساختاری شبیه به انگور پیدا می‌کنند. در واقع ذرات کربن بلک همانند دانه‌ی انگور روی نانولوله‌کربنی قرار گرفته است.

هنگام کشیده شدن این ساختار بخشی از ذرات کربن‌ بلک‌ از سطح نانولوله جدا می‌شود، اما هدایت الکتریکی حفظ می‌شود. باتری یون لیتیمی که از این کامپوزیت و آب ساخته می‌شود، از ایمنی بالاتری نسبت به باتری‌های حاوی الکترولیت‌های آلی برخوردار است. زمانی که این باتری کشیده می‌شود، خطر بسیار کمی آن را تهدید می‌کند.

پارک از محققان این پروژه می‌گوید: «ما قصد داریم تا دامنه‌ی استفاده از این فناوری را گسترش دهیم تا این فناوری به‌عنوان فناوری پایه در ساخت ادوات الکترونیک قابل پوشیدن به کار رود.»

منبع : NIST’s Research Team Develops World’s First Elastic Batteries

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است