خانه خبر پارک استایرن فرصتی برای تکمیل زنجیره ارزش

پارک استایرن فرصتی برای تکمیل زنجیره ارزش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Estairen Park

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درمورد پارک‌ استایرن و هدف از ایجاد آن اظهار کرد: این پارک با هدف تکمیل زنجیره و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده تشکیل شده است. میعانات گازی بعد از تحویل از فازهای پارس جنوبی به اتان و بعد اتیلن تبدیل می شود و بعد بنزن تولید شده در پتروشیمی نوری به همراه اتیلن در واحد اتیل‌بنزن پتروشیمی پارس به اتیل ‌بنزن تبدیل شده و بعد به مونو استایرن تبدیل می‌شود. مونو استایرن خوراک اصلی پارک استایرن است و انواع محصولات پلی‌استایرن از آن تولید می‌شود. 

Estairen Park
علی محمد بساق زاده با بیان این که واحد‌های پارک ‌استایرن شامل پتروشیمی انتخاب، پتروشیمی تخت جمشید پارس، پلیمر پاد جم، پتروشیمی صدف و پتروشیمی دالاهو است گفت: انتخاب و تخت جمشید پارس درحال حاضر به تولید رسیده اند. محصولات این دو مجتمع افزون برتامین نیاز داخلی موجب بهینه سازی قیمت در داخل نیز شده اند زیرا تنها تولید کننده مونو استایرن پتروشیمی تبریز بود که در واحد‌های خودش مصرف می شد و تنها تولید کنندگان پلی استایرن نیز پتروشیمی تبریز و پتروشیمی قائم بصیر بودند ولی خوشبختانه با وارد سرویس شدن پتروشیمی انتخاب و تخت جمشید پارس نیاز داخل به گریدهای مختلف پلی‌استایرن را برطرف کرده و مازاد آن را صادر می کنند.

طرح‌های دیگر پارک استایرن

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد طرح‌های دیگر پارک استایرن گفت: طرح شیمیایی صدف نیز در حال حاضر بیش از 40 درصد پیشرفت پروژه داشته و انتظار بر این است که اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد اما تلاش دارند تا در نیمه دوم سال ۹۷ از فاز اول خود بهره برداری کنند. 


وی افزود: همچنین پلیمر پادجم نیز مانند صدف اواخر سال آینده تولید آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد و پتروشیمی دالاهو نیز ۶۵ درصد پیشرفت داشته و بعد از اقدامات لازم در زمینه مهندسی و بهینه‌سازی انتظار داریم تا در سال ۹۸ وارد سرویس شود. پلی استایرن بازار فروش خوبی دارد و افزون بر صنایع خودرو سازی در محصولات مختلفی مانند لوازم خانگی، یخچال و فریزر و ظرفشویی استفاده می شود و مازاد تولید آن به کشورهای مختلفی مانند چین، هند، روسیه، لهستان و ترکیه صادر می‌شود.

 

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است