خانه تکنولوژي گرافن، منبعی تازه برای تامین انرژی دستگاه ها

گرافن، منبعی تازه برای تامین انرژی دستگاه ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Graphen

مرجع پلیمر در بازار ایران: گرافن از جمله مواد پرکاربرد در طبیعت است که بخش عمده آن را کربن تشکیل می دهد و خواص اعجاب آوری دارد. اما یکی از نقاط ضعف آن جذب اندک نور است که به همت پژوهشگران برطرف شده است.

Graphenافزایش ضریب جذب گرافن

گرافن در مجموع تنها کمتر از دو درصد از طیف نور مرئی قابل مشاهده در طبیعت را جذب می کند. تا به حال از روش هایی مانند افزودن برخی فلزات به گرافن برای افزایش جذب نور توسط این ماده استفاده شده بود. اما روش یادشده در عمل منجر به جذب نور توسط این فلزات و نه خود گرافن شده است.

در روش جدید تغییراتی در ساختار اتم های خود گرافن ایجاد شده و بدین منظور ابتدا این ماده بر روی یک بستر پلیمری قرار گرفته است و سپس از الگویی در مقیاس نانو برای تغییرات در آن استفاده شده است. نتیجه این تغییرات ایجاد یک حفره نوری در گرافن است که در زمان تاباندن نور به این ماده به جذب بیشتر آن توسط گرافن کمک می کند.

محققان می گویند با استفاده از این شیوه گرافن می تواند تا ۴۵ درصد از نور موجود در محیط اطراف را جذب کند و با بهینه سازی روش یادشده این رقم به ۹۰ درصد افزایش می یابد. با افزایش این رقم تحولاتی بی سابقه در زمینه طراحی و تولید محصولات اپتوالکترونیک مانند سیستم های دید در شب، دوربین های مادون قرمز، حسگرهای گازی و شیمیایی، نمایشگرهای لمسی و غیره پدید خواهد آمد.

منبع:خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است