خانه علمی پژوهشیمقالات ترمیم پلیمر نیمه شفاف در دمای اتاق با فشار اندک

ترمیم پلیمر نیمه شفاف در دمای اتاق با فشار اندک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
readily repairable polymers

مرجع پلیمر در بازار ایرانمحققان دانشگاه توکیو موفق به ایجاد پلیمری شده‌اند که هنگامی که شکسته و به دو قسمت تقسیم می‌شود با اعمال فشار اندک در دمای اتاق به حالت اولیه خود ترمیم می‌یابد.

readily repairable polymers

محققان دریافتند آن دسته از پیوندهای هیدروژنی که در پلیمر بلوری نشده‌اند، اجازه حرکت آزادانه به زنجیره‌های مولکولی می‌دهند. در نتیجه پیوندها به آسانی تحت فشار اندک دوباره شکل می‌گیرند. پس از آزمایشات متعدد پلی اتر تیو اوره (TUEG3) بهترین خواص خود ترمیمی را از خود نشان داد. سطح برش خورده این پلیمر با وجود طبیعت سخت و غیرقابل نفوذ، دارای خواص خود چسبندگی می‌باشد.

محققان در ابتدا قطعه مورد نظر را به دو قسمت تقسیم کردند و سپس با استفاده از یک نیروی کوچک در دمای اتاق، دو قطعه پس از گذشت 30 ثانیه به یکدیگر متصل شدند. همچنین شواهد نشان می‌دهد  که فشار دادن مواد در مدت زمان طولانی تر، امکان تشکیل پیوندهای قوی تر را فراهم می کند و در نهایت پس از گذشت چند ساعت ماده به همان درجه از استحکام پیوند قبل از برش می‌رسد.

این پلیمر جدید می‌تواند در صفحه نمایش تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های کوچک قابل حمل مورد استفاده قرار بگیرد. این مواد از لحاظ مکانیکی بسیار مستحکم هستند اما با فشرده سازی در سطوح شکست خورده می توانند به آسانی ترمیم یابند.

دانلود کامل مقاله ترمیم پلیمر نیمه شفاف در دمای اتاق با فشار اندک:

Mechanically robust, readily repairable polymers via tailored noncovalent cross-linking

 

اختراع شیشه‌ خودتعمیر به کمک نوعی پلیمر برای موبایل توسط دانشمند ژاپنی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است