خانه تکنولوژي توسعه پوشش پلیمری ضد رسوب و سازگار با محیط زیست برای کاربرد در بدنه کشتی‌ها

توسعه پوشش پلیمری ضد رسوب و سازگار با محیط زیست برای کاربرد در بدنه کشتی‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Anti-slip polymer coating

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه Kiel با همکاری شرکت Phi-Stone AG موفق به توسعه پوشش سازگار با محیط زیست برای بدنه‌ کشتی‌ها شده‌اند که مانع از رشد ارگانیسم‌های دریایی می‌شود. این رویکرد جدید در حال حاضر موفق به دریافت جایزه بین المللی برای فن آوری نوآورانه دریایی  از سه قاره شده است.

Anti-slip polymer coating

ضرورت پوشش پلیمری ضد رسوب

یکی از مشکلات عمده صنعت حمل و نقل دریایی موجوداتی مانند جلبک‌ها هستند که به سرعت به بدنه کشتی‌ها متصل شده و سبب از بین بردن رنگ می‌شوند. این رسوبات زیستی باعث افزایش وزن کشتی، افزایش مصرف سوخت و انتشار CO2  و همچنین کاهش سرعت حرکت می شود. به منظور اجتناب از این رشد، رنگ های محافظ عمدتا در سراسر جهان استفاده می شود که حاوی آلاینده ها مضر برای محیط زیست می‌باشد.

در حال حاضر هر ساله در سراسر جهان حدود 80000 تن از رنگ‌های ضدرسوب  استفاده می‌شود که هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد دلار در سال دارد.

این پوشش دوستدار محیط زیست دارای عملکرد طولانی مدت می‌باشد. این محصول نیاز به هیچ حلالی ندارد و هیچ گونه آلاینده‌ای را در دریا آزاد نمی کند (بر خلاف پوشش های حاوی مس). سطح صاف این پوشش سبب می‌شود که ارگانیسم‌ها به سختی متصل بدنه گردد.

این پوشش جدید شامل کامپوزیت پلیمری است که از پلی تیو یورتان و ذرات سرامیکی خاص ساخته شده است که باعث بهبود خواص مکانیکی پوشش و قابلیت اتصال رنگ به سطح کشتی می‌شود.

منبع: special chem

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است