خانه علمی پژوهشی ۴۱ طرح فناورانه در چالش بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری با استفاده از فناوری نانو رقابت می کنند

۴۱ طرح فناورانه در چالش بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری با استفاده از فناوری نانو رقابت می کنند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
MasterBatch

مرجع پلیمر در بازار ایران: سیزدهمین چالش فناوری نانو با عنوان «بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های‌ پلیمری با استفاده از فناوری نانو» از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد. فرآیند ثبت‌نام این چالش از تاریخ ۱۱ آذر‌ماه آغاز شد و در تاریخ ۱۷دی¬ماه به پایان رسید. با اتمام مهلت ثبت‌نام در سیزدهمین چالش فناوری نانو، فرآیند ارزیابی طرح‌های دریافتی آغاز شده‌ است.

MasterBatch
اهمیت بهبود مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری

در حال حاضر کاربرد پلیمرها تنها محدود به حوزه‌های نوظهور و نوین نمی‌شود و در چند دهه اخیر جانشین موادی مانند چوب، فلزات و سایر ترکیبات معدنی در کاربردهای مرسوم‌شان شده‌‌اند. امروزه ساختارهای کامپوزیت پلیمری با فرآیندپذیری و سازگاری بالای خود نقش مهمی در غلبه بر چالش تامین مواد با کارایی بالا در صنایع مختلف ایفا کرده‌اند. همچنین با استفاده از فناوری نانو در صنعت پلیمر و کامپوزیت، چشم‌انداز بسیار روشنی در این حوزه ترسیم شده‌ است. در میان انواع نانوکامپوزیت‌های‌ پایه سرامیکی، پایه فلزی و پایه پلیمری، هم‌اکنون بیشترین توجه معطوف به پایه پلیمری‌هاست. همچنین تقویت‌کننده‌های نانوکامپوزیت‌ها برخلاف تقویت‌کننده‌های مرسوم خواصی مکانیکی مانند استحکام کششی، استحکام تسلیم و مدول یانگ به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. 

در این راستا و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور، این مساله با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو در قالب یک رقابت فناورانه با عنوان «چالش بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های‌ پلیمری با استفاده از فناوری نانو» به فراخوان گذاشته شد.
در طول زمان ثبت نام این چالش، ۴۱ طرح مفهومی از سوی محققان و فناوران دریافت شد که بیش از ۷۰ درصد از این تعداد دارای نمونه اولیه‌ای‌ از طرح خود بودند. لازم به ذکر است بیش از ۵۰ درصد طرح‌های دریافتی در قالب گروهی در این رقابت ثبت‌نام شده است که در میان آن‌ها ۹ شرکت نیز حضور دارد. در ادامه نیز اینفوگرافی از طرح‌ها و شرکت‌کنندگان این چالش ارائه شده است.
منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است