خانه اقتصادی قزاقستان در جمع صادر کنندگان متانول

قزاقستان در جمع صادر کنندگان متانول

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PetroChemical Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران:  آژانس خبری کازنیفورم (Kazinform) قزاقستان به تازگی اعلام کرد که پالایشگاه نفت آتیراو  که نخستین عرضه کننده متانول این کشور، با هدف صادرات، محسوب می شود وارد بازارهای جهانی این محصول شد.

این گزارش می افزاید: در سال 2017 میلادی در این پالایشگاه رقمی برابر هشت هزار و 951 تن بنزن، معادل 104 درصد از میزان برنامه ریزی شده، تولید صورت گرفت. از زمان شروع تولید این محصول تا به حال 14 هزار و 380 تن بنزن تولید و بارگیری شده است. تمام تولیدات یادشده به مقصد روسیه صادر شد.

PetroChemical Technology

سرویس خبری پالایشگاه آتیراو می گوید: محصول تولیدی در تطابق کامل با استاندارد بین المللی ASTM D 4734-08 است و این تاسیسات پروانه موسوم به بنزن خالص-545 (Purified benzene-545) را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش ف بنزن یکی از متداول ترین محصولات پتروشیمی است. برای مثال این محصول به ترتیب 30، 60 و حدود 80 درصد از وزن فیزیکی انواع پلاستیک، لاستیک و فیبرهای مصنوعی را به خود اختصاص می دهد. بنزن که به طور گسترده ای در صنایع مختلف کاربرد دارد؛ ماده خام برای تولید برخی داروها، انواع پلاستیک، لاستیک مصنوعی و رنگ محسوب می شود.

بنزن در پالایشگاه آتیراو در بخش ریفورمر کاتالیستی (CCR) که قسمتی از مجموعه برای تولید هیدروکربن های آروماتیکی است؛ تولید می شود.

قزاقستان سه پالایشگاه نفت بزرگ دارد که همگی هم اکنون در حال نوسازی هستند. سه پالایشگاه یادشده آتیراو، شیمکنت (Shymkent) و پاولودار (Pavlodar) نام دارند.

ظرفیت پالایش این سه پالایشگاه قرار است با پایان یافتن عملیات ارتقاء آن ها از 13 میلیون و 800 هزار تن فعلی به 16 میلیون و 500 هزار تن افزایش یابد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است