خانه اقتصادی 9 میلیارد دلار طرح پتروشیمی در حال اجرا توسط هلدینگ خلیج فارس

9 میلیارد دلار طرح پتروشیمی در حال اجرا توسط هلدینگ خلیج فارس

توسط مدیر سایت
0 نظرات
persian golf petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: رسول اشرف زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دهدشت اظهار داشت: 10 طرح پتروشیمی با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس در کشور در دست احداث است.

پروژه های در حال اجرا

وی از مهم ترین طرحهای در دست اجرا را پتروشیمی بید بلند بهبهان، با 65 درصد پیشرفت فیزیکی ،پتروشیمی گچساران با 45 درصد، پتروشیمی ایلام، عسلویه، لردگان و دهدشت ذکر کرد.

اشرف زاده اظهار کرد: تا سال آینده ،احداث پتروشیمی بید بلند، ایلام و لردگان به پایان رسیده و وارد مرحله تولید می شوند.

اشرف زاده میزان اشتغال زایی هر طرح پتروشیمی را بصورت مستقیم بیش از 300 تا 600نفر ذکر کرد.

وی بیان کرد: توسعه صنایع پایین دست طرح های پتروسیمی با همکاری سرمایه گذاران نیز در اولویت شرکت هلدینگ خلیج فارس است.

اشرف زاده تصریح کرد: با توسعه صنایع پایین دست کارخانه های پتروشیمی ،میزان اشتغالزایی در این بخش افزایش چشمگیری خواهد یافت.

اشرف زاده روز دوشنبه روند اجرایی کارخانه پتروشیمی دهدشت دراستان کهگیلویه وبویراحمد بازدید کرد.

احداث طرح پتروشیمی دهدشت در کهگیلویه و بویر احمد در سه فاز پیش بینی شده است.

عملیات اجرایی ساختمانهای غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت امروز دوشنبه آغاز شد.

برای احداث صنایع تولید مواد پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم منا طق جنوبی کشور، هیات دولت درسال 84 احداث چهار واحد جدید در مناطق جنوبی کشور را تصویب کرد. با الحاق پتروشیمی گچساران به این چهار طرح بنام پتروشیمی های خط دنا نامیده شدند.خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن(HDPE ) به نامهای شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت ،ممسنی ،کازرون و بروجن تشکیل شده است .

شرکت پتروشیمی دهدشت مجری احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین در شهرستان دهدشت است ، هدف از اجرای آن در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی است.

با مطالعات انجام شده توسط مشاور برای مکان یابی و پس از انتخاب مکان مناسب ، زمین طرح به مساحت 102 هکتار در منطقه صحرای کلاچوی دهدشت خریداری شد.

شرکت سهامی پتروشیمی خلیج فارس /هلدیینگ خلیج فارس/ متشکل از مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده محصولات شیمیایی، پتروشیمیایی و سرویس‌های جانبی در منطقه‌های عسلویه، ماهشهر و سایر نقاط کشور، شرکت‌های بازرگانی طراحی مهندسی و آموزشی، همچنین مجری طرح‌های ملی و استراتژیک به عنوان بزرگترین هلدینگ تخصصی پتروشیمی در سال ۱۳۸۹ با مدیریت دولتی به صورت سهامی عام ایجاد و در سال ۱۳۹۲ با در اختیار داشتن سهام مدیریتی ۱۵ شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

در حال حاضر حدود ۱۱۰ شرکت را در سبد سرمایه‌گذاری خود دارد که ۲۳ شرکت به صورت مستقیم مدیریت کنترلی فناوری زیرمجموعه شرکت‌ها هستند.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است