خانه خبر مضرات سلامتی استفاده از بطری های پلاستیکی

مضرات سلامتی استفاده از بطری های پلاستیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic water bottles

مرجع پلیمر در بازار ایران: بطری های پلاستیکی یکی از رایج ترین ظروفی هستند که امروزه استفاده زیادی در سرتاسر دنیا دارند و ما حتی فکرش را هم نمی کنیم که پر کردن این بطری ها از آب استفاده مجدد آن ها تا چه اندازه می تواند برای سلامتی مان مضر باشد.

plastic water bottles

چه نوع پلاستیک هایی مواد شیمیایی مضر از خود تراوش می کنند

از بطری های پلاستیکی مواد شیمیایی خطرناکی تراوش می کند. به علامتی که ته بطری ها حک شده است توجه کنید. اعدادی که داخل مثلث هستند نوع پلاستیک استفاده شده در بطری را نشان می دهند.

علامت ۱ (PET or PETE) بیانگر این است که بطری فقط یک بار باید استفاده شود. این بطری ها وقتی در معرض اکسیژن و دمای بالا مثل نور خورشید قرار می گیرند مواد شیمیایی را به داخل آب تخلیه می کنند.

بطری هایی که علامت ۳ یا ۷ (PVC and PC) روی آن ها حک شده است را هرگز استفاده نکنید زیرا مواد سمی مضری از خود خارج می کنند که توانایی نفوذ به آب و غذا را دارند. و اگر طولانی مدت در معرض آن قرار بگیرید با مشکلات جدی سلامتی مواجه می شوید.

بطری هایی که از پلی اتیلین ۲ و ۴ پلی پروپیلن ۵ و PP ساخته شده اند برای استفاده چند منظوره مناسب هستند. استفاده از این بطری ها در صورتی بی خطر است که در آن ها آب سرد نگهداری شده و مرتب ضدعفونی شوند.

بطری های پلاستیکی واسطه خوبی برای رشد باکتری ها هستند

نوشیدن آب از یک بطری پلاستیکی استفاده شده با لیسیدن نشیمن توالت و اسباب بازی یک سگ برابر و حتی بدتر است. وقتی بطری را با دست های آلوده دست می گیریم، آن ها را تمیز نمی شوئیم و آب گرم در آن نگهداری می کنیم موقعیت رشد باکتری را فراهم می کنیم. پس بطری ها را با آب گرم و سرکه و دهان شویه تمیز شستشو دهید.

به دهانه بطری توجه کنید

حتی اگر لبه های بطری را تمیز بشوئیم باز هم امکان ابتلا به مسمومیت غذایی یا هپاتیت A وجود دارد. تحقیقات نشان داده است بیشتر باکتری هایی که در دهانه بطری تجمع می کنند با شستشو از بین نمی روند. برای امنیت بیشتر هنگام نوشیدن آب از بطری از نی استفاده کنید.

منبع: مردم نیوز

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است