خانه تکنولوژي نانوکامپوزیتی برای افزایش سرعت شارژ باتری

نانوکامپوزیتی برای افزایش سرعت شارژ باتری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانوکامپوزیت

مرجع پلیمر در بازار ایران: سامسونگ نانوکامپوزیتی ساخته که می‌تواند سرعت شارژ باتری‌های یون لیتیم را افزایش دهد. در این نانوکامپوزیت از توپ‌های گرافنی استفاده شده‌است.

مؤسسه‌ی فناوری‌ پیشرفته سامسونگ مواد جدیدی برای تولید باتری ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان سرعت شارژ باتری‌های یون لیتیم را 5 برابر افزایش داد؛ در ساخت این باتری‌ها از توپ‌های گرافنی استفاده شده‌است. سامسونگ خبر ارائه‌ی این فناوری را اواخر ماه نوامبر منتشر کرد.
نانوکامپوزیت
از نظر تئوری، باتری حاوی توپ‌های گرافنی تنها 12 دقیقه زمان نیاز دارد تا 100 درصد شارژ شود. البته چنین دستاوردی از گرافن قابل انتظار است؛ ماده‌ای که به دلیل خواص منحصر به فرد کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف پیدا کرده است.
محققان این پروژه به رهبری سون این هیوک، ساز و کار جدیدی ارائه کرده‌اند که به آن‌ها اجازه‌ی تولید انبوه گرافن را به‌صورت ساختار سه بعدی می‌دهد. در این فناوری از سیلیکا برای تشکیل ساختار سه بعدی استفاده شده‌است.
در این فناوری از توپ‌های گرافنی هم در آند و هم در کاتد باتری یون لیتیم استفاده می‌شود. این توپ‌ها به‌عنوان لایه محافظ در این باتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
نانوکامپوزیت در تولید باتری
این دستاورد شرکت سامسونگ یک پیشرفت بزرگ در فناوری باتری محسوب می‌شود، پیشرفتی که مدت‌ها بود انتظار آن می‌رفت. سال‌هاست که فناوری ساخت باتری تغییرات محسوسی نکرده است. باتری‌های یون لیتیم در حال حاضر در بسیاری از ادوات الکترونیکی از تلفن همراه گرفته تا خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
افزایش ظرفیت باتری‌ها یکی از مسائل مهم در سنجش عملکرد باتری است. سرعت شارژ شدن نیز یکی دیگر از مشخصه‌های باتری‌ها تلقی می‌شود که لازم است بهبود یابد.
باتری‌هایی که با استفاده از این فناوری ساخته می‌شوند، از سرعت شارژ بالایی برخوردارند و در عین حال در دمای 60 درجه سانتیگراد بسیار دوام هستند. به اعتقاد مسئولان شرکت سامسونگ، مقاومت گرمایی بالا، نقش بسیار مهمی در تولید باتری خودروهای الکتریکی دارد.
سامسونگ با صرف هزینه‌ای پایین، موفق به ساخت کامپوزیت‌های چند کاره با استفاده از توپ‌های گرافنی شده‌است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است