خانه علمی پژوهشیمقالات تبدیل ضایعات تولیدی سوخت‌های زیستی به پلاستیک

تبدیل ضایعات تولیدی سوخت‌های زیستی به پلاستیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Lignin Valorization

مرجع پلیمر در بازار ایران: تیم تحقیقاتی آزمایشگاه ملی Sandia موفق به توسعه روش های سریع تر و کارآمدتری برای تبدیل مواد گیاهی دور ریخته شده به مواد شیمیایی به ارزش میلیاردها دلار شده است. یافته های این تیم می تواند به اقتصاد تبدیل سوخت و سایر محصولات تولید شده از منابع داخلی تجدید پذیر کمک کند.

Lignin Valorization

لیگنین، ماده سختی که از تولید سوخت زیستی باقی مانده و حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به محصولاتی مانند نایلون، پلاستیک و دارو تبدیل شود. لیگنین یکی از اجزای اصلی دیواره های سلول‌های گیاهی می باشد و سبب می شود یکپارچگی گیاهان حفظ و همچنین از حملات میکروبی حفاظت شود. محصولات ساخته شده از لیگنین تبدیل شده می تواند هزینه تولید سوخت های زیستی را کاهش دهد و قابل رقابت با محصولات نفتی باشد. متأسفانه سخت بودن لیگنین، استخراج ترکیبات با ارزش آن را مشکل می‌کند. دانشمندان چندین دهه برای تجزیه این ترکیب تلاش کرده‌اند. بااین‌حال لیگنین اغلب اوقات به‌صورت توده‌های بزرگ و غیرقابل استفاده باقی می‌ماند.

دانشمندان به منظور شکستن پیوندهای بین ترکیباتی که از لیگنین تشکیل شده است، از مواد شیمیایی یا موجودات کوچک مانند باکتری ها و قارچ ها را استفاده می کنند. روش های بیولوژیکی ضعیف باعث تولید ترکیبات هدفمند خاص می شود. اما ممکن است تجزیه کامل لیگنین با استفاده از این روش هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها به طول انجامد. برعکس، مواد شیمیایی سخت می توانند لیگنین را در ساعت یا حتی چند دقیقه تجزیه کنند. اما این روش نیازمند کاتالیزورهای گران و گاهی سمی می‌باشد. همچنین روش‌های شیمیایی موجب تولید ترکیباتی در مقادیر بسیار کم می‌شوند.

تیم تحقیقاتی دو روش جدید را ارائه کرده است که سرعت روش شیمیایی و دقیق بودن روش زیستی را با هم ترکیب می‌کند و منجر به تولید مواد شیمیایی با ارزش بالا مانند اسید موکونیک و پیروگالل شده که معمولا تنها از نفت خام مشتق می‌شوند. اسید موکونیک به راحتی می تواند به نایلون، پلاستیک، رزین یا روان کننده تبدیل شود و پیروگالل دارای کاربردهای ضد سرطان می‌باشد. این مواد شیمیایی دارای ارزش 255.7 میلیارد دلار هستند.

دانلود کامل مقاله تبدیل ضایعات تولیدی سوخت‌های زیستی به پلاستیک:

Lignin Valorization: Two Hybrid Biochemical Routes for the Conversion of Polymeric Lignin into Value-added Chemicals

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است