خانه تکنولوژي کپی رشته‌های دی ان ای روی ذرات پلیمری

کپی رشته‌های دی ان ای روی ذرات پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر dna

مرجع پلیمر در بازار ایران: در این شیوه جدید ذرات پلیمری در قالب یک ساختار فضایی تعریف شده با یکدیگر پیوند خورده و ساختار جدیدی را ایجاد می‌کنند. این شیوه پیوند خوردن دقیقا شبیه پیوندهای بین‌اتم‌هایی است که مولکول‌ها را تشکیل می‌دهند. 

پلیمر dna

با وجود این که پلیمرها کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارند، اغلب این پلیمرهای خودسازمان (Self-Assembled)، به ساختارهای متقارن مانند ساختار کروی و استوانه‌ای محدود می‌شوند. اما این شیوه جدید امکان ایجاد ساختارهای نامتقارن قابل برنامه‌ریزی را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند که پیش از این امکانپذیر نبوده است. 

نسخه برداری شیمیایی از اطلاعات ذخیره شده روی نانوساختارهای دی ان ای یک راهکار توانمند برای حل مشکل اندازه، شکل و کنترل مواد پلیمری است. 

روش کلی کار

در این شیوه رشته‌های دی ان ای در ساختار موردنظر چیده می‌شوند و سپس از آن‌ها به عنوان قالبی برای ساخت ذرات پلیمری استفاده می‌شود. سپس رشته‌های دی ان ای از پلیمر جداشده و بدین ترتیب امکان پیوند ذرات پلیمری به شیوه‌ای مشابه پیوندهای مولکولی فراهم می‌شود. در این شیوه می‌توان تعداد و اندازه واحدهای مولکولی موجود در پلیمر را به‌طور دقیق کنترل کرد 

این فناوری جدیدی امکان تولید نسل جدیدی از مواد را با کاربردهای مختلف از داروسازی گرفته تا ربات‌های نرم فراهم می‌کند. 

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Chemistry منتشر شده است. 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است